شاید یک میلیاردمین جنس فروخته شده چیزی باشد که رستوران های فست فود بتوانند بعد از مدتی از فروش غذاهای خود به آن دست پیدا کنند، اما انگار چند روزی است که اپل هم به این رکورد دست پیدا کرده. طبق محاسبات یکی از تحلیل گران وال استریت تخمین زده شده که اپل تا دوشنبه همین هفته توانسته تعداد یک میلیارد آیفون را به فروش برساند.
کد خبر: ۹۲۶۷۹۰
اپل یک میلیاردمین آیفون خود را به فروش رساند!

به گزارش جام جم آنلاین، این تحلیل گر منطق خود از بیان این واقعیت را اینگونه تشریح کرده که طبق گزارشات خود غول کوپرتینویی، این شرکت از تاریخ 29 ژوئن سال 2007 که اولین آیفون را به معرض فروش گذاشت، تا ماه مارس امسال که دومین سه ماهه مالی سال 2016 بود توانسته 948 میلیون دستگاه آیفون بفروشد. این یعنی اپل تنها 52 میلیون آیفون تا یک میلیاردمین دستگاه فروش رفته فاصله داشته است. حالا که سه ماه دیگر از 948 میلیون گذشته، روز گذشته این شرکت برای بار سوم گزارش میزان فروش و سودی که تا ماه منتهی به ژوئن کسب کرده را منتشر کرد و با وجود افت 33 درصدی فروش در کشورهای مثل چین و با توجه به سابقه ای که از این شرکت داریم، می توان گفت که میزان فروش کل آیفون ها از مرز یک میلیارد دستگاه گذشته است. این انتظار وجود داشت که اپل در سه ماهه سوم سال مالی 2016 به طور متوسط روزانه تعداد پانصد هزار آیفون را به دست کاربران مشتاق برساند.

میزان افتی که در این سه ماه در بازار فروش چین رقم خورد، توسط فروش آیفون در بازار اروپا کمی جبران شد و حالا اروپا به دومین بازار پر در آمد برای اپل تبدیل شده است.

آیفون یکی از پر فروش ترین محصولات فناوری در طول تاریخ است و با وجود اینکه اپل کلی محصول دیگر نظیر تبلت آیپد، پخش کننده موسیقی آیپاد و سایر سیستم های کامپیوتری خود را در سبد کالای مشتریانش قرار می دهد، اما آیفون به تنهای خیلی بیشتر از مجموع فروش سایر محصولاتش فروش و سودآوری داشته است. از زمان فروش اولین آیفون حدود 9 سال می گذرد اما جالب است بدانید که نیمی از این فروش تنها در دو سال گذشته و از سال 2014 تا به امروز رقم خورده است. با چنین روندی می توان گفت که آیفون تا سال 2020 به رکورد فروش دو میلیون دستگاه خواهد رسید.

منبع: سیبچه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
همی
-
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
۰
۰
داره به سایپا و ایران خودرو میرسه...!
مهدی
-
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
۰
۰
با سلام
منظورتون دو میلیارده دیگه
قابل توجه مسولانیكه بجای یه راهكار درست ، دست به جمع آوری گوشی های آیفون و بوجود آوردن بازار سیاه برای این گوشی پر متقاضی شده اند

نیازمندی ها