سونی سرانجام به شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد نسخه ارتقا یافته پلی‌استیشن 4 پایان داد و رسما اعلام کرد که چنین کنسولی وجود خارجی خواهد داشت. با این حال، علاقه‌مندان نباید منتظر رونمایی از این کنسول در E3 2016 باشند.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۹
ورژن جدید پلی‌استیشن 4 در انتظار بازی خوارها!

به گزارش جام جم کلیک ، طبق گزارشات و مدارکی که طی ماه‌های گذشته در مورد پروژه مخفی سونی منتشر شده، کنسول جدید و ارتقا یافته پلی‌استیشن 4 با اسم رمز Neo شناخته می‌شود.

بارزترین قابلیت این کنسول، اجرای بازی‌های پلی‌استیشن 4 با رزولوشن 4K و همچنین جلوه‌‌های بصری ارتقا یافته است.

پس از مدت‌ها شایعه رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی سونی ، عرضه‌ی نسخه‌ی پیشرفته و قوی‌تر کنسول پلی‌استیشن 4 را تایید کرد، با این حال هیچ تاریخ عرضه‌ای برای این دستگاه اعلام نکرد.

وی گفت: این دستگاه در کنار و کامل‌کننده‌ی نسخه استاندارد PS4 خواهد بود. ما هر دو دستگاه را طی طول عمر نسل هشتم عرضه خواهیم کرد.

با اینکه هیچ قیمتی برای کنسول جدید و ارتقا یافته پلی‌استیشن 4 اعلام نشده، اما اظهار شده که این دستگاه از نسخه‌ی استاندارد PS4 گران‌تر خواهد بود. در حال حاضر پلی‌استیشن 4 با قیمت پایه ۳۵۰ دلار به فروش می‌رسد.

این مقام شرکت سونی همچنین هیچ اطلاعات کلیدی در مورد جزئیات سخت‌افزار پلی‌استیشن 4 جدید ارائه نداد که همین قضیه سبب می‌شود تا فعلا ندانیم سونی چقدر پای ساخت این کنسول هزینه می‌کند.

PS4K یا پلی‌استیشن 4 نئو در E3 2016 هم حضور نخواهد داشت. شایعه‌ای که بسیاری احتمال آن را می‌دادند و حتی آن را یکی از برگ برنده‌های سونی در این رویداد بزرگ می‌پنداشتند.

اما رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی سونی تایید کرد که تاخیر در رونمایی از این کنسول، به منظور ارائه‌ی بهترین و کامل‌ترین تجربه خواهد بود.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود، تایید کرد که دارندگان کنسول استاندارد و معمولی پلی‌استیشن 4، با عرضه‌ی کنسول ارتقا یافته PS4 هیج بازی جدیدی را از دست نخواهند داد و همه همچنان در یک اکوسیستم زندگی خواهند کرد و گفت: همه‌ی بازی‌ها بر روی کنسول‌های استاندارد پلی‌استیشن 4 هم قابل اجرا خواهند بود و ما انتظار داریم که همه یا بخش اعظمی از بازی‌های بزرگ و مهم توسط کنسول ارتقا یافته پلی‌استیشن 4 پشتیبانی شوند.

یکی از نگرانی‌هایی که در بین بازی‌سازان به سبب ورود کنسول‌های ارتقا یافته ایجاد شده، ساز و کار آنها در تولید بازی و احتمال بروز مشکلات در روند توسعه است. اندرو هوس در مورد این قضیه هم اطمینان داده که هیچ مشکل خاصی برای بازی‌سازان ایجاد نخواهد شد و توسعه‌دهندگان فقط باید چند کار «کوچک اما قابل مدیریت» برای تطابق بازی‌ها بر روی هر دو مدل کنسول‌ها انجام دهند.

همچنین طبق گزارشات و مدارک منتشر شده، مایکروسافت رقیب سونی هم در حال کار بر روی نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از کنسول ایکس‌باکس وان با اسم رمز اسکورپیو است.

شایعات نشان می‌دهد که این کنسول قرار است در E3 2016 و کنفرانس ایکس‌باکس رونمایی شود. البته این تنها کنسولی نخواهد بود که توسط ردموندی‌ها به نمایش در خواهد آمد و آنها از مدل ارزان‌تر و بهینه‌تر ایکس‌باکس وان استاندارد هم با اسم احتمالی اسلیم رونمایی خواهند کرد.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها