در دنیای امروز که هر یک از ما هویتی جداگانه در دنیای مجازی داریم، انجام بسیاری از کارها بسیار ساده و آسان شده اما به موازات این آسایش، چالش های تازه ای پیش روی کاربران قرار گرفته است و هرچه در شبکه های اجتماعی بیشتری عضو باشید و حساب های کاربری بیشتری داشته باشید، این چالش بیشتر می شود. اما به نظر می رسد گوگل راه حلی برای این مشکل پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۰۷۸۳۷
راه حل تازه گوگل برای تایید هویت کاربران اندروید

به گزارش جام جم کلیک ، آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که به هنگام لاگین کردن در یک حساب کاربری اینترنتی رمز عبور خود را فراموش کرده باشید و هرچقدر هم که رمزهای مختلف را امتحان می کنید، اجازه ورود به شما داده نشده باشد؟ مشکل وقتی بدتر می شود که برخی رمزها به ناچار باید ترکیبی از اعداد و حروف کوچک و بزرگ باشند. گوگل به خوبی از وجود این مشکل آگاه است و قصد دارد شما را از مسئولیت به خاطر سپاری رمزعبورهای مختلف معاف کند.

اگر به خاطر داشته باشید گوگل در کنفرانس I/O سال 2015 پروژه ای به نام آباکوس را معرفی کرد که هدف از آن تحلیل نحوه تایپ کردن، سوایپ کردن، حرکت و صحبت کردن کاربران بود. این پروژه تلاش می کرد سیستمی کوچک برای تایید هویت و اعتبار هر کاربر بنا کند. به عبارت دیگر، این سیستم نوین تایید اعتبار امکان دسترسی هر کاربر به گوشی و اپلیکیشن های خود را بدون وارد کردن هرگونه رمزی را می دهد.
به نظر می رسد گوگل تصمیم دارد این پروژه را عملیاتی کند، چرا که به تازگی اعلام کرده این فناوری را به زودی در اختیار برنامه نویسان اندروید قرار می دهد تا با طرز کار آن آشنا شوند و اگر همه چیز طبق انتظار پیش برود، این قابلیت به طور عمومی در اختیار کاربران سیستم عامل اندروید قرار خواهد گرفت و به این ترتیب عمر دوران رمزعبور به پایان می رسد.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها