واتس اپ مدتی است که امکان رمزنگاری پیام های کاربرانش را فراهم کرده است. به موجب این قابلیت، پیام هایی که کاربران ارسال و دریافت می کنند به صورت end to end رمزنگاری می شوند، به این معنا که هکرها حتی در صورتی که به پیام های کاربران دسترسی پیدا کنند هم از لحاظ فنی قادر به خواندن آنها نیستند. با این حال، با توجه به اینکه به سختی می توان ادعا کرد سیستمی به هیچ وجه قابل نفوذ نیست، انتظار آن می رفت که بالاخره کسی پیدا شود که بتواند راه نفوذی به واتس اپ پیدا کند.
کد خبر: ۹۰۵۶۶۱
مکافی مدعی نفوذ به شبکه واتس اپ شد

به گزارش جام جم کلیک ، اما آیا این اتفاق هم اکنون رخ داده است؟ طبق گزارشی که وب سایت سایبرسکوریتی ونچرز منتشر کرده، به نظر می رسد که جان مکافی و تیم او این ادعا را مطرح کرده اند که موفق به شکستن قفل واتس اپ شده اند، به این معنا که پیام هایی که فرض می شود رمزنگاری شده اند از این پس توسط این گروه از هکرها هم قابل خواندن است.

با این حال، لازم به ذکر است که به نظر می رسد این حفره امنیتی تنها در نسخه اندروید واتس اپ وجود دارد. طبق اعلام مکافی، این حفره امنیتی به طور مستقیم مرتبط به واتس اپ نیست، بلکه به گوگل و سیستم عامل موبایل آن بر می گردد. او ادعا کرده که او و تیمش ضعف طراحی جدی را پیدا کرده اند که امکان دسترسی به هر چیزی در سیستم عامل اندروید را فراهم می کند، از جمله پیام های رمزنگاری شده واتس اپ.

هنوز نمی توان نسبت به صحت ادعاهای مکافی مطمئن بود، چرا که پیش از این نیز ادعاهای بزرگ دیگری را مطرح کرده است. مکافی همچنین گفته منتظر فرصتی برای مذاکره مستقیم با گوگل و واتس اپ به منظور حل این مشکل است و قصد ندارد از این طریق کسب درآمد کند.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها