هنگامی که ایمیلی را به شخصی ارسال می کنیم، فرض را بر این می گذاریم که یک انسان ایمیل ما را باز کرده و پاسخ می دهد و به ندرت انتظار داریم سیستم های پاسخ دهی خودکار جواب ایمیل ما را بدهند. با این حال، به نظر می رسد که موسسه فناوری جورجیا، یکی از اساتید علوم کامپیوتر به نام آشوک گوئل تصمیم گرفته با استفاده از یک روبات دستیار، کمی سر به سر دانشجویان خود بگذارد.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۶
جیل واتسون؛ روباتی که جای استاد دانشگاه را گرفت!

به گزارش جام جم کلیک ، این کار به لطف استفاده از سیستم واتسون محصول شرکت IBM میسر شده است. در این سیستم، روباتی به نام جیل واتسون به ایمیل های دانشجویان پاسخ می دهد، سوال های آنها را بررسی کرده و جواب می دهد، زمان تحویل تکالیف شان را یادآوری می کند، و حتی در برخی روزهای هفته پرسش هایی را برای آنها ارسال می کند تا تب و تاب بحث و تحقیق را در میان آنها تازه کند، دقیقا همان کارهایی که از یک استاد واقعی انتظار می رود.

با توجه به اینکه دانشجویان طی هر ترم بیش از ده هزار پیام را برای اساتید خود ارسال می کنند، پروفسور گوئل می گوید استفاده از این روبات امری منطقی است، چرا که نیروی انسانی در برابر این حجم بالای کاری دچار سردرگمی می شود و به همین دلیل بهره وری روبات ها در پاسخ دهی به پرسش های دانشجویان بالاتر است. اکثر دانشجویان به هیچ وجه در اصالت پیام های دریافتی شان تردیدی نداشتند. البته تعدادی از آنها نیز بودند که با دیدن برخی از پاسخ ها نسبت به هویت شخص پاسخ دهنده دچار تردیدهایی شده بودند.

به هر حال اگر نگاهی منصفانه داشته باشیم می بینیم که هوش مصنوعی پیش از این نیز در حوزه ایمیل بکار رفته، به ویژه در سرویس جیمیل که اکنون براساس محتوای ایمیل، تعدادی پاسخ از پیش تعیین شده را پیشنهاد می کند. همچنین در چین، روباتی برای برگزاری آزمون های دانشگاه های ملی این کشور بکار گرفته می شود. با این اوصاف، شاید وقت آن رسیده که اندکی نسبت به فراگیر شدن استفاده از روبات ها و به حاشیه رانده شدن انسان ها احساس نگرانی کنیم.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها