در دنیای اپلیکیشن ها شاهد تنوع بی نظیری از انواع نرم افزارهای کاربردی هستیم که هر یک از آنها بسته به اهداف توسعه دهنده می توانند رایگان باشند و یا پرداخت درون برنامه ای داشته باشند. اما شاید تا کنون به این فکر کرده باشید که چرا یک توسعه دهنده باید اپلیکیشن خود را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دهد در حالی که به راحتی می تواند از کاربران تقاضای پول کند؟ این سوال بیشتر مواقعی ذهن را به خود مشغول می کند که یکی از اپلیکیشن های بسیار محبوب و کاربردی به شکل رایگان عرضه شده باشد.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۶
گوگل پلی اپلیکیشن های حاوی تبلیغ را به کاربران معرفی می کند

به گزارش جام جم کلیک ، وقتی که نوبت به اپلیکیشن های رایگان می رسد، باید بدانید که توسعه دهندگان این اپلیکیشن ها از طریق تبلیغات درون برنامه ای هزینه مورد نیاز خود را تامین می کنند. اگرچه در برخی از موارد حضور تبلیغات درون برنامه ای بسیار آزار دهنده و مخرب خواهد بود و تجربه کاربری شیرین کاربران را به کلی از بین خواهد برد. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته در گوگل پلی استور به وجود تبلیغات درون برنامه ای در اپلیکیشن های خود اشاره کند. همانطور که در اسکرین شات زیر مشاهد می کنید، یادداشتی در پایین عنوان اپلیکیشن قرار گرفته که به کاربران هشدار می دهد اپلیکیشن انتخاب شده حاوی تبلیغات است و حتی پرداخت های درون برنامه ای را نیز شامل می شود.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که ترجیح می دهید اپلیکیشن های بدون تبلیغات به دستتان برسد، پس این هشدار می تواند کمک بزرگی به شما باشد و یا حداقل کمکتان کند که در صورت دانلود و استفاده از اپلیکیشن مورد نظر، با دیدن تبلیغات ریز و درشت داخل برنامه شوکه نشوید.

همانطور که گفته شد قرار دادن برخی تبلیغات در اپلیکیشن ها بسیار آزار دهنده خواهد بود چرا که این تبلیغات تمام اپلیکیشن را برای چند ثانیه فرا می گیرند اما در مقابل، بنرهای تبلیغاتی گیج کننده نخواهند بود.

برچسب های ذکر شده در ابتدا عنوان بخشی از برنامه Designed for Families گوگل یا "اپلیکیشن های طراحی شده برای خانواده ها" بود، اما به نظر می رسد که هم اکنون این برچسب های هشدار دهنده برای تمامی اپلیکیشن هایی که احتمالاً حاوی تبلیغات هستند نمایش داده می شوند.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها