بازار تلفن‌های هوشمند به دلیل محبوبیت در میان کاربران به یکی از مهم‌ترین بازارهای فناوری تبدیل‌شده است. شرکت‌های تولیدکننده گجت‌های فناوری در سراسر دنیا برای رقابت و تسلط بر این بازار پرهیاهو برنامه‌ها و روش‌های مختلفی دارند. از تولید تلفن‌های هوشمند با ویژگی‌های منحصربه‌فرد گرفته تا تبلیغات جذاب همه و همه به فروش گوشی‌های هوشمند کمک بسیاری می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۷
چرا اپل گوشی 4 اینچی تولید می‌کند؟

به گزارش جام جم کلیک ، رقابت در تولید تلفن‌های هوشمند از موبایل‌های کوچک و جمع‌وجور آغازشده و این روزها به تولید فبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ ختم شده است. شرکت‌هایی همچون سامسونگ، هواوی، سونی و… علاقه بسیاری به تولید تلفن‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بیشتر از 5.3 اینچی دارند و این گوشی‌های هوشمند جای خود را در بازار تلفن همراه پیدا کرده‌اند. سری گوشی‌های نوت سامسونگ، سری زد سونی و هواوی میت برخی از مشهورترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ هستند که نشان می‌دهد کم‌تر شرکتی این روزها تمایل به تولید گوشی‌های هوشمند 4 اینچی و یا کم‌تر از 5 اینچ دارد.

طبق آمار منتشرشده توسط موسسه IDC در سال 2014 تلفن‌های هوشمند 4 اینچی 12 درصد گوشی‌های بازار را تشکیل می‌دادند اما یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۵، گوشی‌های ۴ اینچی تنها سهمی 6 درصدی از بازار تلفن‌های هوشمند را داشته‌اند. تولید گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ در میان کمپانی‌های مشهور تا حدی پیش رفته است که تقریبا کم‌تر شرکتی را می‌توان یافت که گوشی هوشمندی با صفحه‌نمایش کم‌تر از 5 اینچ تولید کند؛ اما اپل یک استثنا است! کمپانی اپل ازجمله شرکت‌هایی است که تمایل خود به تولید گوشی‌های هوشمند کوچک و جمع‌وجور را از دست نداده و در تازه‌ترین تولید خود یعنی آیفون SE، موبایلی 4 اینچی را به بازار عرضه کرده است؛ اما چرا با وجود اینکه سایر شرکت‌های مطرح به تولید گوشی با صفحه‌نمایش 4 اینچ تمایل ندارند، اپل بازهم بر تولید این سبک از گوشی‌ها اصرار دارد؟!

جمع‌وجور ولی باقابلیت‌های فراوان

اپل با معرفی آیفون SE ثابت کرد می‌توان گوشی هوشمندی جمع‌وجور باقابلیت‌های فراوان و به‌روز طراحی کرد. اپل آیفونی با صفحه‌نمایش 4 اینچی اما باقابلیت یک گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ تولید کرده است. آیفون SE در حقیقت ادامه‌ راه سری S و به‌خصوص 5s است. اپل در این گوشی هوشمند سنگ تمام گذاشته و از تراشه‌ Apple A9، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری Focus Pixel و فلاش دوتایی و حتی قابلیت فیلمبرداری 4K بهره گرفته است و درواقع تمام ویژگی‌های آیفون 6s را در یک تلفن هوشمند جمع‌وجور قرار داده تا به رقبا ثابت کند که می‌توان در یک موبایل 4 اینچی فناوری‌های بسیاری را تعبیه کرد.

عکاسی آسان‌تر با موبایل

اپل در تولید جدیدترین گوشی هوشمند خود با صفحه‌نمایش 4 اینچ و دوربین باکیفیت بسیاری از علاقه‌مندان به عکاسی با تلفن هوشمند را خوشحال کرد. گوشی هوشمند 4 اینچی برای عکاسی به‌مراتب خوش‌دست‌تر از تلفن‌های هوشمند بزرگ‌تر است. موبایل‌های 4 اینچی این اجازه را به شما می‌دهند تا با پیدا کردن یک سوژه جذاب به‌راحتی و سرعت آن را از جیب و یا کیف خود درآورده و عکس موردنظرتان را ثبت کنید. به همین دلیل می‌توان یکی از دلایل علاقه و پافشاری اپل به تولید گوشی‌های هوشمند 4 اینچی را توجه این شرکت به عکاسی با تلفن همراه دانست!

کاربران آیفون چه می‌خواهند؟

اما نکته آخر و شاید مهم‌ترین دلیلی که اپل را در تولید گوشی‌های هوشمند 4 اینچی تشویق می‌کند کاربران و طرفداران پروپاقرص این برند آمریکایی هستند. کاربرانی که با تولید دوگوشی آیفون 6s یا 6s پلاس به‌شدت به اپل بابت تولید آیفون‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ اعتراض کرده و استقبال خوبی از این دوگوشی هوشمند به عمل نیاوردند. نکته جالب‌توجه دیگر درباره کاربران منحصربه‌فرد اپل این است که طبق آمار منتشرشده توسط موسسه میکس پنل، ۳۲.۲۲ درصد از کاربران آیفون از مدل‌های ۴ اینچی این گوشی استفاده می‌کنند.

هرچند شرکت اپل علاقه بسیاری به تولید آیفون‌های 4 اینچی دارد اما باید منتظر ماند و دید این شرکت بزرگ با توجه به فروش جدیدترین گوشی 4 اینچی خود یعنی آیفون SE چه برنامه‌ای را برای آینده این سبک از گوشی‌ها خواهد داشت و آیا علاقه‌ای به ادامه این راه دارد یا خیر؟

منبع: آی تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها