شبکه مالی جهانی سوئیفت که هزاران بانک در سراسر جهان از آن برای تبادلات مالی خود استفاده می‌کنند، هک شده است. مدیران سوئیفت با صدور بیانیه ای به وقوع تعدادی واقعه سایبری در همین ارتباط اذعان کرده اند.
کد خبر: ۸۹۹۱۴۱
سوئیفت هک شد

به گزارش جام جم کلیک ، مهاجمان پس از نفوذ به سوئیفت پیام های جعلی متعددی را از همین طریق ارسال کرده اند.

این موضوع اولین بار پس از آن افشا شد که عده ای از نیروهای پلیس در بنگلادش و چند نقطه دیگر نتایج بررسی های خود در مورد سرقت 81 میلیون دلار از حساب بانک مرکزی بنگلادش در بانک فدرال رزرو نیویورک را افشا کردند. پس از اعلام این موضوع بود که سوئیفت تایید کرده که این اقدام شامل دستکاری نرم افزار سوئیفت در کامپیوترهای بانک بنگلادش برای پنهان سازی شواهد و مدارک مربوط به نقل و انتقالات متقلبانه بوده است.

شبکه تبادل مالی سوئیفت توسط 11 هزار موسسه مالی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و حالا با اعلام نفوذ مهاجمان خارجی به آن نگرانی های زیادی به وجود آمده است. مهاجمان از این طریق پیام های تقلبی فراوانی را از طریق رایانه های شخصی یا رایانه های workstation در سراسر شبکه سوئیفت ارسال کرده اند.

سوئیفت از افشای اسامی قربانیان یا ارزش خسارات وارده خودداری کرده ولی برای جلوگیری از وقوع خسارات بیشتر یک به روزرسانی امنیتی برای نرم افزار خود در اختیار بانک ها گذاشته است تا از نفوذ بدافزاری که احتمالا به همین منظور در بانک بنگلادش هم به کار گرفته شده جلوگیری شود.

بررسی ها نشان می دهد هکرها با دستکاری و نفوذ به نرم افزار سرور Alliance Access سوئیفت که توسط بانک ها برای تعامل با پلاتفورم تبادل پیام سوئیفت به کار می رود توانسته اند تا حدی فعالیت های خود را مخفی کنند. اما جزییات فنی این سواستفاده هنوز دقیقا مشخص نشده است.

این احتمال وجود دارد که هنوز حملات بیشتری در انتظار سوئیفت باشد، زیرا هنوز همه موسسات بانکی شبکه های خود را با به روزرسانی نرم افزاری در برابر هکرها ایمن نکرده اند. به هر حال تردیدی وجود ندارد که موسسات بانکی طعمه ای مناسب برای هکرها محسوب می شوند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها