این روزها محصولات پوشیدنی هوشمند به یکی از محبوب‌ترین گرایشات بازار فناوری تبدیل شده‌اند. از سوی دیگرهرچه نوآوری‌های شرکت‌های فعال در حوزه فناوری برای تولید محصولات جدید بیشتر می‌شود، هکرها نیز زمینه فعالیت خود را گسترش می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۸۰۱۴
به زودی صدای جمجمه شما رمزعبورتان خواهد شد

به گزارش جام جم کلیک ، از آنجایی که کاربران نمی‌توانند برای باز کرن قفل محصول پوشیدنی خود از یک کیبورد کاملا استاندارد از لحاظ ایمنی استفاده کنند، این احتمال وجود دارد که فردی دیگر ساعت یا دستبند شما را به دست کرده و به راحتی به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشید. اما محققان همواره در تلاش برای تقویت راهکارهای امنیتی هستند و یکی از جدیدترین این راهکارها استفاده از صدای جمجمه به عنوان رمز عبور است.

در این روش جدید محققان برای باز کردن قفل یک دستگاه هوشمند به صدای منحصر به فرد جمجمه کاربر گوش می‌دهند. البته این به معنی این نیست که جمجمه شما به صورت پیوسته در حال تولید یک صدای غیرمحسوس است.

در عوض کامپیوترهای پوشیدنی همچون عینک هوشمند گوگل گلس یا عینک‌های واقعیت مجازی از یک اسپیکر استفاده می‌کنند تا بتوانند سیگنال‌های فراصوت را به جمجمه کاربر برسانند. زمانی که این سیگنال در جمجمه به گردش در می آید، صدای خاصی تولید می‌شود و میکروفن تعبیه شده درون دستگاه هوشمند مورد نظر جزییات این صدا را ضبط می‌کند. این صدای منحصر به فرد در نهایت می‌تواند به عنوان رمز عبور کاربر برای دسترسی به اطلاعات دستگاه مورد استفاده قرار گیرد.

این راهکار منحصر به فرد در حوزه تایید هویت بیومتریک توسط گروهی از محققان دانشگاه Stuttgart، دانشگاه Saarland و موسسه Max Planck Institute for Informatics طراحی شده است. در یک تست آزمایشی کنترل شده، دستگاه‌های مجهز به این سیستم موفق شدند در 97 درصد موارد، مالک اصلی را به درستی و با دقت تشخیص دهند. در هر حال این سیستم همچنان به پیشرفت نیاز دارد و به زودی می توانیم تنها با نگه داشتن دستگاه هوشمند خود در کنارسر، قفل آن را باز کنیم.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها