اتوبوس سواری را فراموش کنید. در بورلی هیلز در طی ده سال آینده خودروهای خودران مسئولیت حمل و نقل عمومی را به عهده خواهند گرفت.
کد خبر: ۸۹۷۹۷۴
حمل و نقل عمومی شهری در آمریکا به اتومبیل های خودران سپرده می شود

به گزارش جام جم کلیک ، اوایل ماه جاری میلادی، قانونگذاران شهر بورلی هیلز در کالیفرنیا به اتفاق آرا قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن در آینده از خودروهای خودران برای حمل و نقل عمومی استفاده خواهد شد.

اتومبیل های خودران بخشی از پروژه Purple Line خواهند بود که قرار است تا سال 2026 اجرایی شود. کمیته فناوری بورلی هیلز، با تاکید بر این واقعیت که بین دو تا پنج سال آینده شرکت های متعددی خودروهای خودران تولیدی شان را راهی بازار خواهند کرد،تلاش زیادی برای تصویب این قانون کرد.

زمانی که این قانون اجرایی شود، شهروندان قادر خواهند بود که با استفاده از یک اپلیکیشن موبایلی برای تردد شهری درخواست خود را برای اعزام خودروی خودران ثبت کنند.

شهردار بورلی هیلز عنوان کرده: حل مشکلات آینده و یا حتی مشکلات امروز با استفاده از فناوری دیروز ممکن نیست. خودروهای خودران باعث می شوند خودروهای شخصی خیابان ها را ترک کنند، نیاز به محل پارک برای خودروها کاهش می یابد، امنیت و سهولت در رفت و آمد برای همه منجمله افرادی که از مشکلات جسمانی رنج می برند افزایش می یابد.

وی تاکید کرده است که در فاز اول این طرح، شهرداری با شرکت هایی مانند گوگل و تسلا همکاری خواهد کرد و وارد همکاری با کمپانی های تولید کننده سنتی خودرو مانند بنز یا آئودی نخواهد شد.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها