پیشرفت فناوری باعث شده تا تجربه انجام بازی‌های کامپیوتری نسبت به گذشته چند برابر شود، در این بین امکان بازی‌ کردن عناوین دلخواه با دوستان از طریق شبکه‌های در نظر گرفته شده برای اینکار نیز ویژگی است که شاهد آن هستیم، اما تاکنون کاربرهای یک کنسول مشخص تنها مجبور بودند از شبکه ایجاد شده توسط سازنده کنسول استفاده کنند، در این بین ظاهرا مایکروسافت پا پیش گذاشته و به گیمرهای کنسول ایکس‌باکس‌وان خود اجازه می‌دهد به صورت آنلاین با گیمرهای کنسول پلی‌استیشن ۴ و کامپیوترهای خانگی به انجام بازی بپردازند.
کد خبر: ۸۸۹۷۶۵
امکان بازی در شبکه بین ایکس باکس با سایر کنسول های بازی

به گزارش جام جم کلیک ، مایکروسافت مدت زیادی است که وعده داده تا به گیمرهای خود اجازه دهد با سایر گیمرها در پلتفرم‌های مختلف به بازی بپردازند، اگر این وعده صورت پذیرد، گیمرهای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس‌وان و کامپیوتری‌های خانگی قادر هستند یک عنوان واحد را همزمان با یکدیگر به بازی بپردازند. از این پس بازی‌سازان قادر هستند این ویژگی را در عناوین ایکس‌باکس‌وان و ویندوز ۱۰ خود لحاظ کنند و در عین حال سونی و سایر دارندگان پلتفرم‌های بازی نیز طبیعتا باید این امکان را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

ناگفته نماند که در حال حاضر عناوین زیادی با این ویژگی سازگار نیستند و تنها بازی راکت لیگ (Rocket League) از امکان بازی بین چند پلتفرم مایکروسافت پشتیبانی می‌کند، جالب اینجاست که مایکروسافت از سایر پلتفرم‌ها نیز دعوت کرده تا در این طرح مشارکت کنند، مایکروسافت تاکید دارد که سونی و سایر پلتفرم‌ها این امکان را مهیا کنند تا گیمرها با آزادی بیشتری با یکدیگر به بازی بپردارند.

با این حساب می‌توان انتظار داشت اگر سایر صاحبان صنعت بازی‌سازی به دعوت مایکروسافت لبیک بگویند، آینده بازی‌های آنلاین دگرگون خواهد شد. همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد، در حال حاضر گیمرها قادر هستند عناوین کنسول پلی‌استیشن را تنها در شبکه پلی‌استیشن نِتوُرک با یکدیگر بازی کنند و گیمرهای کنسول ایکس‌باکس‌وان نیز تنها در شبکه ایکس‌باکس‌لایو با یکدیگر به بازی بپردازند،

به این ترتیب اگر دوستان شما کنسول ایکس‌باکس‌وان داشته باشند برای بازی با آنها شما هم مجبور هستید کنسول ایکس‌باکس‌وان تهیه کنید. امکان بازی آنلاین در پلتفرم‌های مختلف حرکت بزرگی است و تمامی این محدودیت‌ها را مرتفع می‌کند.

ناگفته نماند که اگر این برنامه تمام و کمال اجرا شود گیمرهای کامپیوترهای خانگی هم قادر به رقابت با کنسول‌ها در محیط آنلاین هستند. بد نیست بدانید که استفاده از موس و صفحه‌کلید هنوز به عنوان بهترین ابزار برای کنترل‌ بازی‌ها در عناوین اول شخص به حساب می‌آید، به این ترتیب سازندگانِ بازی باید شرایطی را مهیا کنند تا در حین اجرای این عناوین بین کنسول‌های مختلف تعادل برای رقابت گیمرها از لحاظ کنترل بازی لحاظ شود.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها