این روزها همه ما یک گوشی هوشمند را در جیب خود حمل می کنیم و به خوبی به مزایای آن در زندگی روزمره آگاه هستیم. اما این گوشی های هوشمند علیرغم همه مزایایی که دارند، هنوز در یک جنبه از گوشی های نسل قبل، همچون نوکیا 1100 عقب هستند ، و آن هم چیزی نیست جز ماندگاری باتری این گوشی ها. این همان بهایی است که ناچاریم برای بهره مندی از مزایای گوشی های هوشمند بپردازیم. با این حال، امیدها به نوآوری در عرصه سلول های باتری که ادعا می کنند قادر هستند باتری های گوشی های ما را برای مدت زمان طولانی تری شارژ کنند همچنان به قوت خود باقی است.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۹
یک هفته شارژ گوشی هوشمند با نسل جدید باتری

به گزارش جام جم کلیک ، گروهی از محققان در کره جنوبی به تازگی اعلام کرده اند موفق به توسعه فناوری سلول های باتری شده اند و حالا گوشی های هوشمند با بهره گیری از این فناوری قادر خواهند بود تا با هر بار شارژ ، برای یک هفته روشن بمانند. افزون بر این ، با بکارگیری این باتری در پهپادهای عکاسی، می توان آنها را برای بیش از یک ساعت به پرواز درآورد. پهپادها در حال حاضر در بهترین حالت تنها 15 دقیقه در آسمان باقی می مانند.

این گروه از محققین که در مرکز پژوهش های دانشگاه پوهانگ فعالیت می کنند نام دستاورد خود را سلول های سوختی اکسید جامد مینیاتوری گذاشته اند و امیدوار هستند آن را به زودی و به صورت انبوه روانه بازار کنند تا مشکل تامین برق دستگاه هایی همچون گوشی های هوشمند ، تبلت ها و حتی پهپادها را تا حد زیادی برطرف کنند. آنها ادعا دارند که با توسعه بیشتر این فناوری ، می توان آن را حتی در خودروهای الکتریکی نیز بکار برد.

این نخستین بار در جهان است که باتری با استفاده از ترکیب فولاد ضد زنگ متخلخل با نوارهای باریکی از الکترولیت و الکترود با کمترین ظرفیت گرمایی ساخته می شود. به این ترتیب، بهترین عملکرد و بیشترین پایایی که تا به امروز حاصل شده در اختیار این فناوری قرار می گیرد.

در حال حاضر، چالش اصلی پیش روی این تیم از محققین فراهم کردن بستر لازم برای تولید انبوه و با قیمت اقتصادی این فناوری است.

منبع: تک شات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها