یکی از شناخته‌شده‌ترین بیمه‌های کاربردی در کشورهای مختلف بیمه‌هایی است که تحت عنوان بیمه اجتماعی از آنها نام برده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۱۷
مشاهده سوابق بیمه‌ تامین‌ اجتماعی

به گزارش جام جم کلیک،به‌این‌ترتیب افراد شاغل و دیگر اعضای خانواده آنها تحت حمایت بیمه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.

در کشور ما نیز برخورداری شهروندان از این خدمات حمایتی از سال‌ها پیش مورد توجه بوده است. بیمه تامین اجتماعی، بیمه خدمات درمانی و همچنین بیمه نیروهای مسلح از بیمه‌های اجتماعی کشور ماست.

از آنجا که بیمه تامین اجتماعی یکی از ملزومات قانون کار است، تعداد زیادی از افراد در کشور ما تحت حمایت این بیمه هستند و سوابق بیمه برای افراد شاغل از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حقیقت سوابق بیمه نشان‌دهنده میزان سنوات و حقوق دریافتی افراد در دوره بازنشستگی است.

سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر سامانه‌ای را با هدف دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی راه‌اندازی کرده است.

برای دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی از طریق سامانه مشاهده سوابق باید به نشانی اینترنتی www.savabegh.tamin.ir مراجعه کنید.

در صفحه اصلی این سامانه فرم ورود را مشاهده می‌کنید. در این فرم باید کدملی، شماره بیمه و کلمه عبور را وارد کنید.

اگر برای نخستین بار به این سامانه مراجعه می‌کنید کلمه عبور همان شماره سریال شناسنامه شماست.

پس از ورود کد امنیتی وارد صفحه دیگری می‌شوید. در این صفحه دو امکان برای مشاهده گزارش وضعیت سوابق و ریز دستمزد سال 86 به بعد و مشاهده گزارش وضعیت همه سوابق در نظر گرفته شده است.

با کلیک روی هر یک از این گزینه‌ها جزئیات سوابق کاری شما به نمایش درمی‌آید. اگر روی گزینه وضعیت همه سوابق کلیک کنید در جدول به نمایش درآمده میزان دستمزد اعلام شده به بیمه را مشاهده نمی‌کنید.

چنانچه بخواهید دسترسی به اطلاعات بیمه شما از طریق شماره مدارک هویتی شما مانند سریال شناسنامه برای افراد دیگر امکان‌پذیر نباشد، می‌توانید با مراجعه به لینک کلمه عبور در قسمت سمت راست بالای صفحه رمز ورود به سامانه را تغییر دهید.

در فرم تغییر کلمه عبور با وارد کردن کلمه عبور قبلی و کلمه عبور جدید و همچنین تائید کلمه عبور جدید، رمز عبور شما تغییر می‌کند.

بر این اساس اگر بخواهید بار دیگر به این سامانه مراجعه کنید باید کلمه عبور جدید را وارد کنید. بنابراین بهتر است این رمز عبور جدید را جایی یادداشت کرده یا رمزی را انتخاب کنید که آن را فراموش نمی‌کنید.

فرانک فراهانی جم

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهدی
-
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
مشاهده سوابق بیمه

نیازمندی ها