مجید قناد از تجربه‌های حضور در شبکه‌های مجازی می‌گوید:

دلم به حال سرگردان شدن بچه‌ها می‌سوزد

«بال‌های تاریک» نام یکی از بازی‌های در دست تولید ایرانی است که توانسته به دلیل تهیه‌کنندگی مجید قناد توجه‌ها را به خود جلب کند.
کد خبر: ۸۷۳۹۵۴
عمو قناد بازی می‌سازد

این بازی در سبک ماجرایی اشاره و کلیک برای گوشی‌های همراه و رایانه‌های شخصی ساخته شده و داستان آن به پرونده ربایش بازیگران سینما توسط فردی با نام مستعار «سایه شب» می‌پردازد. در بال‌های تاریک دو شخصیت بازیگر و پلیس است که بازی را پیش می‌برد. قرار بود این بازی چند روز پس از رونمایی در 5 دی در کافه‌بازار عرضه شود، اما تا هنگام نوشتن این متن هنوز خبری از آن نیست.

بررسی اثرات بازی‌های رایانه‌ای به‌صورت علمی

یکی از خبرهای قابل توجه امسال، تحقیق در زمینه تاثیرات بازی‌های ویدئویی بر مغز انسان بود که توسط گروه نوروگیم و با اتکا به آزمایش علمی در چهارمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی در کشور انجام شد. این کنگره که چندی پیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، شامل دو بخش اصلی سخنرانی و نمایش زنده تاثیر بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز بود. در بخش سخنرانی تعدادی از استادان، متخصصان، نخبگان و صاحب‌نظران عرصه بازی‌های رایانه‌ای سخنرانی و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

گروه نوروگیم با ادعای بررسی اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدئویی بر عملکرد مغز به میدان پا گذاشته و قصد دارد از یافته‌های خود برای اعتلای سطح سبک زندگی و هویت ایرانی ـ اسلامی و همچنین استخراج شاخص‌های کاربردی برای ارائه به سازندگان وطنی به منظور تولید بازی‌های هدفمند استفاده کند. از این رو، بخش دوم سمپوزیوم به‌صورت عملی برگزار شد.

در بخش مسابقات این سمپوزیوم، بازیکنان به دو گروه تقسیم شدند که گروهی از آنان بازی ایرانی Clash of Brains و گروه دیگر بازی Mortal Kombat را با محتوای خشن انجام دادند. قبل و بعد از بازی تعدادی تست‌های بیولوژیک و شناختی گرفته شد و در طول انجام بازی نیز امواج مغزی و فعالیت مغز بازیکنان از طریق پاسخ‌های هموداینامیک توسط دستگاه FNEARS (افنیرز) سنجیده شد.

با توجه به این‌که تاثیر بازی‌های رایانه‌ای به عوامل متعددی ازجمله سن، جنسیت، مدت زمان بازی، نوع بازی و... بستگی دارد و اثرات مثبت و منفی بازی‌های ویدئویی (حین و بعد از انجام آن) از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد، گروه نوروگیم قصد دارد قدم‌هایی به منظور اعتلای فرهنگ و سلامت بازی‌های رایانه‌ای در کشور بردارد که امیدواریم در آینده اثرات مثبت آن را در زدودن ابهامات شاهد باشیم.

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها