فرمانده انتظامی اصفهان خبر داد:

دستگیری هکر ۱۹ساله/ هک ۴۰۰۰ مودم اینترنت

پسر 17 ساله‌ای که با راه‌اندازی یک درگاه اینترنتی جعلی بانکی به بهانه فروش شارژ‌های تلفن همراه به حساب مردم نفوذ کرده و موجودی حسابشان را خالی می‌کرد بازداشت شد.
کد خبر: ۸۶۸۰۱۴
دستبرد هکر 17 ساله به حساب‌های بانکی

به گزارش جام‌جم ، هفته گذشته مرد مغازه‌داری در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مدعی شد پسر 17 ساله‌ای برای خرید محصولات رایانه‌ای به فروشگاه وی آمده و با سفارش چند نمونه از کالاهایش آن را خریده و مدعی شده که کیف پولش به سرقت رفته و اکنون نمی‌تواند پول کالاهایی که خریده را بپردازد. بنابراین از مرد مغازه‌دار خواسته تا شماره کارت بانکی‌اش را به وی بدهد تا یک ساعت دیگر پول را واریز کند. مرد مغازه‌دار با مشکوک شدن به این خواسته پسر 17 ساله اجازه برداشتن رایانه و لپ‌تاب را به او نمی‌دهد و از وی می‌خواهد که پس از پرداخت پول کالاهای خریداری شده را تحویل بگیرد.

مرد فروشنده با توجه به اصرار‌های خریدار مبنی بر بردن کالاهای خریداری شده و واریز کردن پول آن به صورت اینترنتی به او شک کرده و احتمال می‌دهد او قصد سرقت یا کلاهبرداری دارد.

پس از این تماس، ماموران در مغازه حاضر شده و با توجه به تناقض‌گویی‌های پسر نوجوان او را برای تحقیقات به کلانتری منتقل کردند که در آنجا اظهارات قبلی خود را تکرار کرد.

متهم برای ادامه تحقیقات با انتقال به پلیس فتای استان مرکزی بازجویی شد و به کلاهبرداری‌های اینترنتی متعددی اعتراف کرد.

متهم نوجوان در اظهاراتش گفت: ابتدا یک سایت اینترنتی راه‌اندازی کردم و در آن درج کرده بودم که اگر قصد خرید شارژ تلفن همراه با قیمت پایین‌تر و برنده شدن در قرعه‌کشی را دارید از سایت ما خرید کنید. یک درگاه بانکی جعلی راه‌اندازی کردم و به این شیوه اطلاعات حساب افرادی که برای خرید شارژ به سایت مراجعه می‌کردند را به دست آورده و حساب آنها را خالی می‌کردم.

وی اضافه کرد: قصد داشتم تا موجودی حساب دیگر کاربران را هم برداشت کنم، اما هنگامی که برای خرید محصولات رایانه‌ای به فروشگاهی رفته بودم تا پول کالای خریداری شده را اینترنتی از حساب مردم بپردازم دستگیر شدم. علاوه بر آن به بهانه آموزش هک نیز از چند نفر کلاهبرداری کردم.

سرگرد مصطفی نوروزی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی با هشدار به مردم از آنها خواست که اگر قصد خرید اینترنتی دارند از سایت‌هایی استفاده کنند که دارای نماد الکترونیکی باشد و اگر خرید اینترنتی انجام دادند پول آن را حضوری بپردازند و اینترنتی پرداخت نکنند که به دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند. درگاه جعلی بانک یکی از شیوه‌های کلاهبرداران اینترنتی است که به فیشینگ معروف است. استفاده از موتور جست‌وجوگر برای پیدا کردن سایت بانک باعث گرفتار شدن در دام مجرمان اینترنتی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها