رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری مجرمی خبر داد که با استفاده از بدافزار « کیلاگر » به حساب 33 نفر دستبرد زده بود.
کد خبر: ۸۶۷۴۰۸
دستبرد به حساب 33 مشتری بانک با «کیلاگر»

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در این باره به جام‌جم گفت: از چندی قبل با پرونده‌های مشابهی روبه‌رو شدیم که به صورت اینترنتی از حساب افراد برداشت شده بود. با طرح هشت شکایت مشابه در کمتر از دو ماه، متوجه شدیم تمام برداشت‌ها به یک شیوه انجام شده و مجرم اینترنتی با دسترسی به اطلاعات اینترنتی حساب این افراد، اقدام به سرقت کرده است.

ماموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی سرانجام این متهم را دستگیر کردند که مشخص شد او با استفاده از نرم افزار مخرب «کیلاگر» اقدام به نفوذ به رایانه قربانیان کرده و پس از دسترسی به اطلاعات بانکی، حساب آنها را خالی کرده بود.

متهم در بازجویی‌ها مدعی شد، این بدافزار را در پوشش عکس از طبیعت یا موسیقی برای قربانیان ارسال کرده بود که آنها پس از دانلود این فایل‌ها، بدافزار را در سیستم خود نصب و دسترسی به اطلاعات را هموار کرده بودند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اضافه کرد: در بررسی رایانه متهم مشخص شد، او به این شیوه به حساب 33 نفر دستبرد زده و در کمتر از دو ماه توانسته بود به درآمد 27 میلیون تومانی دست یابد. در این باره مالباختگان نیز شناسایی شدند.

وی در پایان هشدار داد: بهترین راهکار برای مقابله با مجرمان که به حساب‌های بانکی دستبرد اینترنتی می‌زنند، استفاده از رمزهای یک بار مصرف است. این رمز از طرف بانک به تلفن همراه ارسال می‌شود و کاربر سه دقیقه زمان دارد از آن استفاده کند. با این اقدام راه برای برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی بسته می‌شود. در این زمینه هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شده و همه بانک‌ها موظف به ارائه رمز یک‌بار مصرف هستند. اگر بانکی این امکان را فراهم نکرد، مشتریان بانک می‌توانند موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها