نرم افزار نقشه گوگل در میان قوی ترین مسیریاب های جهان است اما یکی از مهم ترین قابلیت هایی که در این نقشه وجود ندارد قابلیت جست و جو و مسیر یابی آفلاین است که در آینده نزدیک به آن افزوده می شود.
کد خبر: ۸۵۵۵۸۱
قابلیت مسیریابی آفلاین به نقشه گوگل اضافه شد

به گزارش جام جم کلیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امکان جستجو و مسیریابی آفلاین در سرویس نقشه‌ گوگل (Google Maps) یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی بود که این شرکت آن را در کنفرانس توسعه دهندگان خود اعلام کرد.

حالا پس از گذشت ۶ ماه بالاخره گوگل امروز اعلام کرد که حالت آفلاینی برای سرویس نقشه‌ خود ارائه می‌دهد تا کاربران امکان مسیریابی و جستجوی آفلاین را نیز داشته باشند.

گوگل شش ماه قبل در زمان برگزاری کنفرانس توسعه‌ دهندگان خود اعلام کرد که امکان مسیریابی و جستجوی آفلاین را به سرویس نقشه‌ گوگل اضافه خواهد کرد.

حالا این شرکت به وعده‌ خود عمل کرده و پس از ۶ ماه این ویژگی را از امروز به صورت رسمی عرضه خواهد کرد.

این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده تا به خوبی در کنار نسخه‌ آنلاین نقشه‌ گوگل، عمل کند. ویژگی مذکور از امروز برای اندروید عرضه شده و بزودی شاهد عرضه‌ آن برای سیستم عامل iOS نیز خواهیم بود.

امکان ذخیره‌سازی ناحیه‌ای خاص بر روی نقشه‌ گوگل از سال ۲۰۱۲ وجود داشت اما حالا ویژگی جدید به شما اجازه می‌دهد تا نقشه‌ ذخیره شده را جستجو کرده و مسیر خود را برای رسیدن به محل مورد نظر، بدون نیاز به اتصال به اینترنت بیابید.

در استفاده از این ویژگی امکان اطلاع از اوضاع ترافیکی مسیربه صورت لحظه‌ای وجود نخواهد داشت اما این اطلاعات به محض اتصال به اینترنت بروزرسانی خواهند شد.

در حال حاضر این ویژگی در ابتدای مسیر خود قرار دارد اما گوگل وعده داده که به زودی امکانات بیشتری را نیز به آن اضافه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها