این گجت پوشیدنی امروزه به کار خیلی از کاربران می‌آید. مخصوصا برگزارکنندگان همایش‌ها و جشنواره‌ها که می‌خواهند اطلاعات را هر لحظه به‌صورت برق آسا بر روی مچ خود ببینند، بسیار کاربرد دارد.
کد خبر: ۸۵۲۹۳۰
اولین رایانه ‌لوحه‌ای مچی دنیا

به گزارش جام جم کلیک ، مدتی است که گجت‌های پوشیدنی (wearable) و از جمله آنها ساعت‌های هوشمند (smart watch) ، تلفن‌های مچی و ساعت شکل در بازار به فراوانی قابل دسترس هستند، اما برای اولین بار یک نفر تبلت مچی (wearable tablet) را نیز ابداع کرده است البته اگر شما در هیچ جایی نامی از تبلت مچی نپتون پاین ((Neptune Pine نشنیده باشید، هیچ جای تعجبی ندارد چون به تازگی یک مخترع یک ساعت مچی بزرگ را اختراع کرده که قابلیت‌های یک گوشی موبایل را دارد و کار تبلت را نیز انجام می‌دهد.

پیشتر یک چنین طرحی به نام «رافوس کاف» (Rufus Cuff) با همین اندازه صفحه‌نمایش 3.2 اینچی و همان فناوری که نپتون پاین دارد، در سال 2014 به عنوان جزئی از تبلیغات شرکت ایندای گوگو (Indiegogo) به بازار عرضه شده بود البته شرکت لابراتوارهای رافوس که سازنده آن است، قول داده بود که این گجت می‌تواند عملکردهایی بیش از یک ساعت هوشمند را ارائه دهد که که پایانی بر عصر و دوران ساعت‌ها و آغاز طلیعه‌ای برای گجت‌های ارتباطی مچی (wirst communicator) خواهد بود.

از سایز مضحک صفحه‌نمایش این گجت که بگذریم (در مقایسه با گجت های پوشیدنی دیگری که برای بسته شدن بر روی مچ دست طراحی شده‌اند)، این گجت مجهز به یک پردازنده کورتکس مدل TI Cortex A9 ، دوربین رویی (رو به کاربر) جهت عکس و ویدئو، GPS ، وای فای و یک باتری 1175 میلی آمپری است.

گذشته از اینکه شما از این امکان برخوردارید تا مکالمات دریافتی تلفن همراه هوشمند آیفون خود را روی آن دریافت کنید،‌ به لطف بلندگوی درون ساخت، میکروفون دوبل و پشتیبانی از بلوتوث، تبلت مچی رافوس کاف بر بستر نرم افزاری سیستم عامل (OS) اندروید کیت کت می‌تازد.

به گفته گابه گریفونی، بنیان گذار و مدیر عامل شرکت لابراتوارهای رافوس کاف، این گجت پوشیدنی امروزه به کار خیلی از کاربران می‌آید. مخصوصا برگزرکنندگان همایش‌ها و جشنواره‌ها که می‌خواهند هر لحظه اطلاعات را به‌صورت برق آسا بر روی مچ خود ببینند بسیار کاربرد دارد البته این گجت فقط یک وسیله هشدار دهنده جهت یادآوری قرارها و وقایع نیست. مدت زمان زیادی طول همه کاربران استفاده از ساعت های معمولی را به فراموشی سپرده و به این گونه گجت‌ها رو می‌آورند.

وی که با نشریه آمریکای امروز مصاحبه می‌کرد همچنین افزود، جهت درک تفاوت بین رافوس کاف و ساعت های هوشمند ذکر این نکته کافی است که این گجت می تواند جایگزین خوبی برای تلفن های همراه هوشمند (اسمارت فون)، کیف پول، ساعت و ردیاب‌های ورزشی (fitness tracker) نیز باشد. البته این صحبت‌ها می‌تواند کمی اغراق آمیز باشد اما با این احوال خیلی از کاربران هستند که ممکن است تمایل به سفارش دادن یکی از این گجت‌ها داشته باشند. قیمت تعیین شده برای این گجت 249 دلار امریکا است و بسته به انتخاب مدل با ظرفیت‌های مختلف ذخیره داده داخلی 16، 32 و 64 گیگابایتی می‌تواند بالاتر نیز برود.

منبع: انگجت

ترجمه: جواد ودودزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها