معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

نام نویسی آرم طرح ترافیک از دی ماه

شهرداری تهران به منظور سهولت دسترسی و پیشگیری از سودجویی‌های احتمالی از طریق کد USSD تلفن همراه سامانه‌ای را برای فروش مجوز طرح ترافیک روزانه راه‌اندازی کرده است.
کد خبر: ۸۵۲۵۵۹
خرید طرح ترافیک روزانه با استفاده از تلفن همراه

به گزارش جام جم کلیک ،به این ترتیب بدون نیاز به ایستگاه‌های فروش مجوز طرح ترافیک روزانه با مراجعه به پایگاه اینترنتی شهرداری تهران می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود اقدام به خرید مجوز روزانه کنید.

برای این کار کافی است کد #1*3*137* را از طریق تلفن همراه خود شماره‌گیری کنید تا به‌راحتی مجوز طرح ترافیک روزانه بخرید.

برای خرید مجوز طرح ترافیک از طریق تلفن همراه الزاما نباید از گوشی‌های هوشمند استفاده کنید، بلکه حتی با استفاده از یک تلفن همراه ساده نیز انجام چنین کاری امکان‌پذیر است.

پس از شماره‌گیری این کد، دو گزینه روی نمایشگر تلفن همراه خود مشاهده می‌کنید. با ارسال گزینه یک می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بیشتر پیش از ساعت 10 صبح وارد محدوده طرح ترافیک شوید.

اما با ارسال گزینه دو در حالی که هزینه کمتری پرداخت می‌کنید مجاز هستید پس از ساعت 10 صبح در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشید.

پس از انتخاب یکی از گزینه‌ها در مرحله بعد باید دو شماره سمت راست پلاک خودرو را که در بالای آن کلمه ایران درج شده است ارسال کنید. در مرحله بعد لازم است دو رقم سمت چپ پلاک خودرو را ارسال کنید.

پس از آن عدد معادل حرف یا نشان موجود در پلاک خودرو را وارد کنید. توجه داشته باشید برای هر حرف، عددی معادل جایگاه این حرف در الفبای فارسی در نظر گرفته شده است.

(برای مثال برای حرف «الف» عدد یک و برای حرف «ی» عدد 32) چنانچه به جای حرف نشان دیگری روی پلاک درج شده باشد باید عدد 33 را ارسال کنید.

البته با ارسال عدد صفر، کد حروف پلاک برای شما ارسال خواهد شد. در مرحله بعد از ثبت مشخصات خودرو باید سه رقم باقیمانده پلاک را که بعد از حرف میانی آمده است، ارسال کنید.

پس از ورود اطلاعات پلاک خودرو، به مرحله پرداخت می‌رسید. در این مرحله شماره کارت بانکی خود را بدون فاصله وارد می‌کنید سپس پیامی روی نمایشگر تلفن همراه شما به نمایش درمی‌آید که پلاک وارد شده و نوع طرح انتخابی شما را نشان می‌دهد.

پس از ورود رمز عبور و کلیک روی گزینه تایید، پرداخت انجام می‌شود. اگر عملیات پرداخت با موفقیت انجام شده باشد کد پیگیری خرید طرح ترافیک روزانه نشان داده می‌شود و یک پیام کوتاه شامل اطلاعات طرح و کد رهگیری به تلفن همراه شما ارسال می‌شود.

برای درخواست طرح ترافیک روزانه از طریق تلفن همراه از نخستین لحظات بامداد تا ساعت 17 فرصت دارید.

اگر یک‌بار از طریق یک سیمکارت از این سامانه مجوز طرح ترافیک خریده باشید اطلاعات پلاک شما ثبت خواهد شد و دیگر به ثبت این اطلاعات نیازی ندارید. چنانچه شماره پلاک خودرو را اشتباه ثبت کرده باشید می‌توانید با شماره 87500 تماس بگیرید.

فرانک فراهانی جم - روزنامه‌نگار علم

ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها