شرکت پست از سال 90 با رویکرد ایجاد فضایی امن، پروژه ملی پست الکترونیک را راه‌اندازی کرده است.
کد خبر: ۸۴۲۶۲۵
دسترسی به پست الکترونیک روی تلفن‌های همراه

بر این اساس هر ایرانی در هر نقطه‌ای از دنیا با عضویت در سامانه Mail.post.ir از یک آدرس ایمن در فضای تبادل اطلاعات داخلی بهره‌مند می‌شود و به این ترتیب از هک شدن اطلاعات شخصی خود توسط ارائه‌کنندگان سرویس‌های پست الکترونیک نگرانی نخواهد داشت.

این طرح پس از عبور از مراحل مختلف شناخت، طراحی، پیاده‌سازی، نصب، پشتیبانی و آموزش تدوین شده است و اکنون پس از بررسی و انجام آزمون‌های فنی و اجرایی با توجه به بستر ایجاد شده برای 50 میلیون کاربر ایرانی امکان توسعه دارد.

کاربران ایرانی داخل کشور و همچنین ایرانیان مقیم خارج از کشور می‌توانند بدون هرگونه محدودیتی در حجم تبادل اطلاعات از این خدمت پستی بهره‌مند شوند.

هفته‌های گذشته شرکت پست از امکان دسترسی به سرویس پست الکترونیک از طریق تلفن همراه خبر داد که می‌تواند به تسهیل استفاده از این خدمت پستی برای کاربران منجر شود.

توسعه خدمات نوین و ایجاد زمینه‌ای برای امکان دسترسی سریع مردم به خدمات پستی یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت پست است.

بدون تردید توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری سامانه پست الکترونیک از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌تواند در توسعه خدمات جدید ارائه شده توسط شرکت پست نقش بسیار مهمی داشته باشد.

بر این اساس شرکت پست از طریق توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری، امکان دسترسی به سامانه پست الکترونیک را از طریق تلفن‌های همراه مجهز به سیستم‌های عامل اندروید، ios و ویندوز موبایل فراهم کرده است.

علاوه بر امکان دسترسی به سرویس پست الکترونیک از طریق تلفن همراه، طراحی نسخه‌های قابل نمایش دیگر خدمات ارائه شده از سوی شرکت پست در تلفن همراه از برنامه‌هایی است که در اولویت مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست قرار گرفته است.

کاربران برای دسترسی به این سامانه باید از طریق مرورگر تلفن همراه خود به نشانی اینترنتی Mail.post.ir مراجعه کنند تا بتوانند از امکانات این سامانه بهره‌مند شوند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه قابل نمایش سرویس پست الکترونیک روی تلفن همراه، تعاملی بودن این سامانه است.

به این ترتیب کاربران با وارد کردن اطلاعات مربوط به فرم ثبت نام در این سامانه و همچنین شماره همراه خود می‌توانند از طریق تلفن همراه رمز عبور خود را در صورت فراموشی به راحتی بازیابی کنند.

براساس اعلام مرکز فناوری اطلاعات پست، این نرم‌افزار به تدریج توسعه پیدا کرده و قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده خواهد شد.

خدمات گفت‌وگوی برخط از دیگر قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای این سامانه است که با هدف تسهیل و تسریع دسترسی کاربران طراحی شده و در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

فرانک فراهانی جم - روزنامه‌نگار علم - کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها