وزیر ارتباطات در گفت‌و‌گو با کلیک:

مردم اپراتورشان را انتخاب کنند

برنامه های جدید وزارت ارتباطات؛

جابجایی اپراتورهای موبایل ممکن می‌شود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: طرح جابجایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره تلفن مشترک - ترابردپذیری شماره - طی روزهای آینده وارد فاز اجرایی می شود.
کد خبر: ۸۲۸۰۱۵
جابجایی اپراتورهای موبایل ممکن می‌شود

صادق عباسی شاهکوه، آخرین وضعیت پروژه های جدید حوزه ارتباطات همچون دریافت مجوز ارتباطات باندپهن ثابت، خدمات جدید اینترنت، اپراتور مجازی موبایل و طرح ترابردپذیری موبایل را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه بررسی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت در زمینه ارتباطات باندپهن ثابت - FCP - ، رو به اتمام است، گفت: مجوز شرکتهایی که تایید صلاحیت شده اند در هفته دولت اعطا می شود.

معاون صدور مجوز رگولاتوری با بیان اینکه این پروانه ها تحولی در حوزه شبکه ارتباطی باندپهن ثابت ایجاد می کند، افزود: پس از صدور پروانه های FCP ، بررسی مجوز ارائه خدمات در این بخش نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اعلام تقاضا از سوی شرکت های اینترنتی برای دریافت مجوز خدمات باندپهن - SERVCO - افزود: برای ارائه مجوز به این شرکتها، ابتدا باید متقاضیان شبکه سازی ارتباطات باندپهن ثابت - FCP - تعیین تکلیف شوند.

به گزارش مهر، عباسی شاهکوه با تاکید بر اینکه پروانه ارائه خدمات SERVCO نیز امسال صادر می شود، افزود: وضعیت شرکتهای متقاضی دریافت این پروانه فعالیت، درحال بررسی است.

معاون رگولاتوری از بررسی اجرای طرح جابجایی اپراتورهای موبایل بدون تغییر شماره مشترک خبر داد و گفت: با هماهنگی اپراتورها و سایر دستگاههای مربوطه، پیش بینی می شود طبق دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این طرح اوایل سال آینده عملیاتی شود.

وی با اشاره به جلسه هماهنگی اجرای این طرح همزمان با هفته دولت، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این جلسه، اجرای این طرح وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

عباسی شاهکوه در مورد آخرین وضعیت اپراتورهای مجازی موبایل نیز گفت: مهلت ارائه تقاضا برای فعالیت در بازار اپراتورهای مجازی موبایل ۱۵ مردادماه به اتمام رسید و طبق بررسی های رگولاتوری، ۵۱ شرکت تقاضای خود را برای دریافت مجوز اپراتور مجازی موبایل اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه بررسی این تقاضاها را به زودی آغاز خواهیم کرد افزود: تا دو ماه آینده این تقاضاها تعیین تکلیف شده و اجرای این پروژه نیز وارد فاز اجرایی خواهد شد.

«ترابردپذیری شماره تلفن همراه» فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود، از یک خدمات دهنده تلفن همراه به خدمات دهنده دیگر تلفن همراه کوچ کند. با اجرایی شدن این پروژه، امکانی بوجود می‌آید که مشترکان می‌توانند ۲ بار در سال، بدون تغییر شماره خود اپراتور موبایلشان را تغییر دهند. این تکنولوژی قدمتی بیش از ۱۵ سال دارد و هم اکنون در بیش از ۷۰ کشور در دنیا انجام می‌شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه ۱۸۹ با تعیین مهلت ۱۸ ماهه برای اجرای این طرح، اپراتورهای تلفن همراه را حداکثر تا ۱۳۹۴/۹/۱۸ ملزم به ارائه این خدمت کرده است. ​

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها