شبکه نسل چهارم موبایل توسط اپراتور ایرانسل در شهرهای ارومیه، تبریز و اردبیل راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۲۳۷۱۲
نسل چهارم موبایل در ۳شهر به بهره برداری رسید

شبکه‌ نسل چهارم تلفن همراه ۴G/LTE بعنوان سریع‌ترین شبکه اینترنت همراه کشور به صورت جداگانه در شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل توسط اپراتور ایرانسل به بهره داری رسید.

تا پیش از این در استان آذربایجان شرقی، شهرهای تبریز، میانه، مرند، مراغه، جلفا، اهر، آذرشهر، شهر جدید سهند، در استان آذربایجان غربی شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد، سلماس، پیرانشهر و نقده و در استان اردبیل شهرهای اردبیل، سرعین و خلخال تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه ( ۳G ) قرار داشته‌اند، که با بهره برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (۴G / LTE) در شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و سرعین این شهرها به عنوان مراکز استان‌های خود، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفتند.

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه توسط ایرانسل و ارائه خدمات ۳G باند پهن همراه در بیش از ۴۱۰ شهر و دهستان کشور و در تمامی استان‌های ایران ، این اپراتور به تدریج، شبکه ۴G/LTE را به‌ عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، توسعه می دهد.

به گزارش مهر، در حال حاضر، سرویس ۳G ایرانسل در بیش از ۴۱۰ شهر و دهستان و بیش از ۵۶ مسیر جاده‌ای در کل کشور و در تمامی ۳۱ استان راه اندازی شده است و سرویس ۴G ایرانسل نیز در بیش از ۸۰ شهر ایران در دسترس مشترکان قرار دارد.

هم اکنون ایرانسل در استان آذربایجان شرقی، ۶۲شهر، ۶۵۲ آبادی، ۲۰۴۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی، با بیش از ۸۸۵ هزار مشترک را تحت پوشش دارد؛ در آذربایجان غربی نیز ۴۱شهر، ۱۱۳۴ منطقه و آبادی، ۱۵۸۵ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی و ۸۸۷ هزار مشترک تحت پوشش این اپراتور قرار دارند. این آمار در مورد اردبیل شامل ۲۴شهر، ۲۵۰ آبادی، ۶۳۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی وبیش از ۳۲۴ هزار مشترک می شود.

در حال حاضر شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل و سرعین تحت پوشش نسل ۴ قرار گرفته و به زودی شهرهای مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرهای خوی، بوکان و سلماس از آذربایجان غربی، تحت پوشش شبکه ۴G ایرانسل قرار خواهند گرفت.

نسل چهارم تلفن همراه تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD، بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

از جمله مهمترین مزایای بهره‌گیری از نسل چهارم اینترنت تلفن همراه می توان به پهنای باند بیشتر، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و برقراری ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها