در راستای امضای تفاهم سازمان فناوری اطلاعات و آکادمی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آسیا و اقیانوسیه سازمان ملل متحد – APC ICT – ، آموزش مهارتهای دولت الکترونیک برای دستگاههای اجرایی ممکن شد.
کد خبر: ۸۲۰۹۰۳
گذراندن دوره‌های آموزشیIT برای مدیران دولتی اجباری شد

تفاهمنامه همکاری در راستای توسعه سرمایه انسانی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارتقای شاخص ایران در دولت الکترونیک، میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و آکادمی توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه به امضا رسید.

آکادمی APC ICT که طبق قطعنامه کنفرانس سران مختار مخابراتی ۱۷۶ کشور WSIS و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات مدنظر سازمان ملل متحد، ایجاد همگرایی میان ۶۲ کشور حوزه آسیا و اقیانوسیه در حوزه کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات را برعهده دارد از ۲ سال گذشته همکاری خود را برای توسعه تامین محتوای آموزشی در بخش کاربری فناوری اطلاعات با ایران نیز آغاز کرده است.

در این زمینه کارگاه ۳ روزه آموزشی در جهت توسعه سرمایه انسانی، کاربری فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک از روز گذشته با همکاری این آکادمی آموزشی در مرکز تحقیقات ایران آغاز به کار کرد.

از این رو سازمان فناوری اطلاعات ایران در جهت تامین محتوای آموزشی پیشرفته کاربری فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک در کشور با این مرکز آموزشی تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

گذراندن دوره های آموزشی فناوری اطلاعات برای مدیران دولتی اجباری شد

در این مراسم نصرالله جهانگرد ، معاون وزیر ارتباطات با اشاره به استفاده از تجربه علمی دنیا در توسعه سرمایه انسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: در دهه گذشته از بسته آموزشی مهارتهای ICDL برای آموزش ابتدایی فناوری اطلاعات در کشور استفاده شد و هم اکنون نیاز به آموزش جدید در بکارگیری خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات برای راه اندازی خدمات دولت الکترونیک در کشور احساس می شود.

وی گفت: درکنار زیرساختهای فنی و اطلاعاتی و اتصال دستگاههای اجرایی، نیازمند آموزش مفاهیم فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمانها و دستگاههای اجرایی هستیم که در این زمینه سازمان فناوری اطلاعات بستر لازم را فراهم کرده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: براساس مصوبه ابلاغی سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور، مدیران دستگاههای اجرایی ملزم به گذراندن دوره های آموزشی مهارت های دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات هستند و به همین جهت، محتوای آموزشی مدنظر از سوی این سازمان فراهم شده است.

امکان تحصیل در دانشگاه مجازی و آکادمی توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه

رضا باقری اصل، معاون سازمان فناوری اطلاعات نیز در این مراسم با بیان اینکه ۲۰ کتاب مرتبط برای اشتراک گذاری دانش حوزه فناوری اطلاعات و سرفصلهای آموزشی مدنظر از سوی آکادمی APC ICT در اختیار ایران قرار گرفته و به فارسی ترجمه شده است اظهار داشت: دوره های مهارتی کاربردهای فناوری اطلاعات قابلیت استفاده در دانشگاهها را نیز به عنوان یک واحد درسی دارد و می تواند در مقاطع تحصیلی رشته های مختلف آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه قرار است براساس این امضای تفاهم، در کنار توسعه محتوا، با حمایت ایران، امکان تحصیل در دانشگاه مجازی آکادمی توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه با قابلیت ارائه مدرک فراهم می شود.

معاون سازمان فناوری اطلاعات، تربیت مربیان آموزشگاههای فناوری اطلاعات و توسعه آموزشها در بخش دولتی با همکاری بخش خصوصی را از دیگر سرفصلهای این یادداشت تفاهم عنوان کرد.

توسعه مهارت فاوا در مدارس ایران

در این مراسم «ری» رئیس آکادمی توسعه فاوا آسیا و اقیانوسیه نیز با اشاره به برنامه های سازمان ملل متحد در توسعه اقتصادی کشورها بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد: APC دو محور آموزشی را مدنظر قرار داده که یکی از این محورها به آموزش مدیران بخش دولتی می پردازد و در این بخش تجارب کشورهای عضو را تجمیع و انتقال می دهد.

وی ادامه داد: در محور دوم که مربوط به آینده مدارس است توسعه آموزش و مهارت فاوا برای دانش آموزان و مدارس در کشورها از جمله ایران مدنظر است که براساس خط نظر رئیس سازمان ملل متحد، سرمایه انسانی بخش خصوصی و کودکان و نوجوانان نیز در این حوزه باید توانمند شوند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها