اتصال پرداخت الکترونیکی به خودرو در جهت نوآوری در پروژه های حمل و نقل هوشمند، توسط یک شرکت دانش بنیان در عرصه فناوری اطلاعات اجرایی شد.
کد خبر: ۸۱۶۲۶۹
امکان اتصال پرداخت الکترونیکی به خودرو فراهم شد

با اجرای پروژه اتصال پرداخت الکترونیکی به خودرو، می‌توان داده‌های سفر را به داده‌های حساب بانکی مردم متصل و از این طریق، خدمات پرداخت ترافیکی را تسهیل کرد؛ همچنین در ازای آن خدمات نوین مستقیم و غیر مستقیمی به کاربران ارائه داد. در عین حال می‌توان با تحلیل‌های ترافیکی به دست آمده، کارایی شبکه حمل و نقل را ارتقاء داد.

این پروژه که با محوریت شبکه بانکی، وزارت راه، بهره‌برداران خصوصی بزرگراه‌ها و پلیس راهور توسط یک شرکت دانش بنیان در حال اجرا است، حمل و نقل هوشمند جاده ای را از حالت ثبت تخلف صرف خارج کرده و به سهولت رانندگی کمک می کند.

پروژه اتصال پرداخت الکترونیکی به خودرو هم اکنون در مرحله عملیاتی شدن زیرساختهای اجرایی و مباحث سخت افزاری است و با مرتفع شدن مباحث فرهنگی و قانونی قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

با این رویکرد، در حقیقت داده‌هایی به راننده می‌رسد که هنگام رانندگی در جاده، می‌تواند اطلاعات حین سفر و پیش از سفر را دریافت کند و در صورت بروز حادثه، پیش از رسیدن به محل رخداد، مسیرش را به نحو دیگری تنظیم کند.

اجرای کامل این پروژه نیازمند آن است که خودروسازان نیز تجهیزاتی را روی خودروها بیافزایند و از امکانات و سیستم‌های پیشرفته تر بهره‌برداری کنند.

پیش بینی می شود تا چند سال آینده برقراری ارتباط میان خودروها با یکدیگر و خودروها با تجهیزات جاده‌ای، به مساله‌ای اجباری برای کشورها تبدیل شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها