شبکه اجتماعی فیس‌بوک سامانه جدیدی را برای ارزیابی موضوع‌های مورد علاقه کاربران به کار می‌برد که براساس آن به جای درنظر گرفتن لایک کردن یک موضوع و یا کامنت گذاشتن بر روی آن، میزان زمان صرف شده برای مطالعه یک موضوع در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۷۵۲۱
کشف محتوای مورد علاقه شما در فیس‌بوک بدون نیاز به لایک و کامنت

جام جم کلیک: بسیاری از افراد در طول روز ساعت‌ها به تماشای صفحه‌های شبکه اجتماعی فیس‌بوک می‌پردازند ولی جالب است بدانید که با کمک سیستم هوشمند جدیدی که این شبکه اجتماعی راه انداخته است، می‌توان مدعی شد که در تمام مدت یاد شده، فیس‌بوک نیز به طور همزمان به تماشای شما می‌پردازد!

البته معنای این تماشا کردن، نظارت غیرقانونی و یا جاسوسی اطلاعات شما نیست بلکه این پروژه بخشی از خدمات فیس‌بوک در راستای ارائه گزینه‌های مطلوب شما بر روی خوراک خبری حساب کاربری شما است. پیش از این ساختاری که موجب می‌شد تا خوراک خبری شما گزینه‌های خاص را برای شما به نمایش بگذارد شامل استفاده از حافظه لایک کردن و نگاشتن کامنت بر روی محتوا بود و به این ترتیب محتوایی که شما بیشتر به آن‌ها گرایش داشتید از طریق تعداد لایک‌هایی که بر روی موارد مشابه آن می‌زدید و یا کامنت‌هایی که بر روی صفحات می‌گذاشتید برای شما معین می‌شد ولی ساختار جدید فیس‌بوک کاملا با روند پیشین متفاوت است.

در ساختار جدید، فیس‌بوک مدت زمانی که شما برای مطالعه یک متن و یا مشاهده یک پست خاص را سپری می‌کنید اندازه‌گیری می‌کند و بر اساس اطلاعات به دست آمده از این اندازه‌گیری می‌تواند به درک بهتری از محتوای مورد علاقه شما دست پیدا کند. این امر بسیار طبیعی است زیرا بسیاری از ما موارد فراوانی را در این شبکه اجتماعی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهیم ولی ممکن است هیچ‌گاه آن‌ها را لایک نکرده و بر روی آن‌ها کامنت نگذاریم ولی با این روش جدید، فیس‌بوک موارد مشابه را بر روی خوراک خبری ما به ما نشان داده و به این ترتیب می‌توانیم محتوای مورد علاقه خود را در حساب کاربریمان مشاهده کنیم.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
۰
۰
واسه ما كه فیلتره
بهتره ازش مطلب منتشر نكنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها