چطور می‌توانم دو هارد را همزمان به رایانه وصل کنم ولی تا خودم نخواهم با هم ارتباطی نداشته باشند، در عین حال به هر دو دسترسی داشته باشم؟
کد خبر: ۸۰۶۸۷۳
پرسش و پاسخ: نصب همزمان دو هارد و استفاده مجزا از هرکدام

علی‌اصغر بهبودی از تهران (کلیکی خاک خورده): دو پرسش دارم:

- امکان دارد یک شرکت برنامه‌ای بنویسد که فایل‌های Word را دریافت کرده و فرمت جدید و اختصاصی تولید کند؟ دقیقا مثل ادوبی آکروبات که فرمت پی‌دی‌اف را با حجم پایین تولید می‌کند. اگر داخل ایران هم میسر باشد معرفی کنید. هدفم این است محصولی تولید بشود که افراد غیرمجاز نتوانند آن را در بازار پخش و کپی کنند.

- من دو هارد‌دیسک روی رایانه خود دارم که هر کدام سیستم‌عامل مجزا دارد. هر کدام را لازم داشته باشم وصل و از آن استفاده می‌کنم. سوالم این است که چطور می‌توانم هر دو هارد را همزمان به رایانه وصل کنم ولی تا خودم نخواهم با هم ارتباطی نداشته باشند، در عین حال به هر دو دسترسی داشته باشم؟ هدفم این است اگر یک هارد دچار بدافزار یا ویروس شد، هارد دیگر مصون باشد چون اطلاعات چند ساله‌ام در آن ذخیره شده است.

پاسخ کلیک: پیش از هر چیز از عبارت کلیکی خاک خورده که در انتهای متن برای ما نوشتید تشکر می‌کنیم، واقعا حیفمان آمد آن را چاپ نکنیم و اما درخصوص پرسش اول شما، شرکت‌های متعددی که به امر برنامه‌نویسی و تولید نرم‌افزار مشغولند، می‌توانند براحتی این کار را انجام دهند. همچنین این شرکت‌ها می‌توانند فایل‌های شما را به نوعی رمزنگاری کنند که تنها همان نرم‌افزار قادر به اجرای آن فرمت باشد. این روش در تولید بسیاری از محصولات آموزشی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مورد پرسش دوم نیز ساده‌ترین روش، استفاده از تنظیمات بایوس رایانه است. به‌طور پیش‌فرض، عملیات شناسایی هارد‌دیسک، درایوهای نوری و ... در بایوس روی حالت خودکار قرار دارد. شما می‌توانید شناسایی خودکار را Disable کنید و درایوهای نوری و دیگر رسانه‌های ذخیره‌ساز متصل به رایانه را به‌طور دستی در بایوس فعال کنید. شما می‌توانید هنگام نیاز به هریک از هارد‌دیسک‌ها، هارد موردنظر را در بایوس فعال کرده و هارد دیگر را در همان حالت None یا Disable رها کنید.

به‌این‌ترتیب هارد انتخابی شما از سوی رایانه شناسایی و عملیات بوت از روی همان هارد انجام می‌شود. پس از بوت نیز به‌دلیل شناسایی و فعال‌سازی نشدن هارد دوم در بایوس، ‌جز یک هارد هیچ هارد‌دیسک دیگری در سیستم‌عامل مشاهده نخواهید کرد.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها