تعداد زیادی برج‌های تلفن همراه در انگلیس وجود دارند که در واقع گیرنده‌های جاسوسی از تلفن همراه هستند و از مکالمات تلفنی همه مردم جاسوسی می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۶۶۴۰
دکل‌های تقلبی تلفن‌همراه برای جاسوسی و شنود مکالمات مردم

به گزارش جام جم کلیک: برج‌های تلفن همراه غول‌پیکری در انگلیس وجود دارد که فعالیت اصلی داخل این برج‌ها، گوش دادن به ارتباطات تلفنی مردم بدون اطلاع آنان است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز با دریافت مدارکی خبر داد، گیرنده‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه به جای دکل‌های تلفن‌های همراه جا زده می‌شوند.

این سیستم پیچیده باید توسط نیروهای پلیس سراسر جهان با هدف ردیابی ارتباطات تلفنی مجرمان استفاده شود. اما واقعیت این است که این سیستم به جمع‌آوری تمامی ارتباطات تلفنی از همه ساکنان بی‌گناه آن حوالی جاسوسی می‌کند.

«اریک کینگ» معاون مدیرکل حریم خصوصی بین‌الملل به اسکا‌ی نیوز گفت: استفاده از دکل‌های تلفن همراه برای هدفی مشخص مشکل است. در فضای شهری، هزاران تلفن شخصی در محدوده‌ای وجوددارند. این‌که چه کاری با این اطلاعات می‌کنند را نمی‌دانیم.

وی ادامه داد: این را می‌دانیم که پلیس این گیرنده‌های جاسوسی از تلفن‌های همراه را برای سال‌های متمادی استفاده کرده است اما این اولین بار است که معلوم شده این گیرنده‌ها درانگلیس سازمان‌دهی شدند.

اسکای نیوز با استفاده از نرم‌افزاری ساخته شرکت «سیـپـتـوفون» شرکتی امنیتی آلمانی، توانسته در جست‌وجوی این نشانه‌ها باشد و در مدت بیش از سه هفته تعداد 20 مورد را در لندن کشف کرد.

مدیرعامل «سیـپـتـوفون» در این‌باره گفته است: حوادث غیرعادی که اسکای نیوز با آن مواجه شده می‌تواند به وضوح نشان دهد گیرنده‌های جاسوسی از تلفن‌همراه دراماکن مختلف وجود دارد.

در ماه نوامبر سال گذشته میلادی روزنامه تایمز گزارش داده بود که متروپلیتن (پلیس شهر لندن پایتخت انگلیس) که بزرگترین نیروی پلیس انگلیس است، از گیرنده‌های جاسوسی از تلفن همراه استفاده می‌کرده است.

هم‌چنین بر اساس گزارشی در روزنامه گاردین، متروپلیتن در سال 2009 مبلغ 143 هزار و 455 پوند برای چنین تجهیزاتی هزینه کرده است.

البته پلیس لندن تا کنون این مساله را رد یا تایید نکرده که به نوشته اسکای نیوز این مساله معلوم می‌کند، منبع اصلی برای تعیین چهارچوب قانونی استفاده از این ابزار، مشخص نیست.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها