مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه دارالحدیث:

سامانه جست‌وجوگر حدیثی میزان راه‌اندازی شد

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه دارالحدیث از راه‌اندازی سامانه جست‌وجوگر حدیثی میزان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۲۲۷
سامانه جست‌وجوگر حدیثی میزان راه‌اندازی شد

به گزارش جام جم کلیک: علیرضا سرمدی امروز با اشاره به سامانه جست‌وجوگر حدیثی میزان اظهار کرد: آدرس mizan.hadith.net برای این سامانه در نظر گرفته شده و در این سامانه تمام احادیثی موجود در کل کتاب‌های موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از ابتدا تاکنون گردآوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام احادیث در این سامانه وجود دارد و کاربر می‌‌تواند با وارد کردن عبارت مدنظر جست‌وجوی لفظی در متن و ترجمه احادیث انجام دهند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه دارالحدیث با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه برای نخستین بار جست‌وجوگر حدیثی فعال شده است، گفت: این سامانه شامل مجموعه کتاب‌های روایی جامع احادیث شیعه است و کاربر به این وسیله در تمام کتاب‌های دارالحدیث جست‌وجو می‌کند و به طور عملی احادیثی که مد نظر دارد، در اختیارش قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کاربر با جست‌وجو می‌تواند به متن،‌ ترجمه و آدرس حدیث دسترسی داشته باشد و جلد و صفحه کتاب به اطلاعش می‌رسد.

سرمدی یادآور شد: اگر کاربر بخواهد به هر یک از احادیث در اصل کتاب مراجعه کند و دسترسی داشته باشد، می‌تواند عبارت مطالعه کتاب را انتخاب کرده و حدیث مدنظر را ذکر کند و سپس امکان مراجعه به کتاب را دارد.

وی با بیان اینکه این سایت به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است، گفت: پژوهشگران می‌توانند از این سامانه استفاده کرده و نکات تکمیلی برای بهبود را به شماره 37176241 اعلام کنند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات موسسه دارالحدیث خاطرنشان کرد:‌ حدود دو ماه برای راه‌اندازی این سامانه تحت وب زمان صرف شد و این سامانه به مناسبت اعیاد شعبانیه افتتاح و راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد:‌ در گذشته محققانی که می‌خواستند کار حدیثی انجام دهند، سامانه‌ خاص احادیث شیعه وجود نداشت و نکته دیگر متقن بودن احادیثی بود که در دارالحدیث کار می‌شود و کاربران جست‌وجو می‌کردند.

سرمدی یادآور شد:‌ احادیث موجود در کتاب‌های دارالحدیث مورد استناد و اعتماد است و کاربران می‌توانند در تحقیقات خود از آنها استفاده کنند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها