شاید برای شما هم پیش آمده باشد که رمزهای خود را فراموش کرده باشید. از رمز کارت بانکی گرفته تا رمز دستگاه‌های الکترونیک و موبایل. اما اگر از کاربران یک آی‌دیوایس اپل مانند آیفون، آیپد و حتی آیپاد باشید، فراموشی رمز عبور می‌تواند به قیمت از دست دادن دستگاه شما تمام شود. پس چنانچه شما هم از کاربران اپل هستید، با ما همراه باشید تا از اتفاقات ناگوار آینده پیشگیری کنید.
کد خبر: ۸۰۵۶۶۰
نجات آیفون و آیپد از مرگ

فراموشی ابدی

کاربران آی‌دیوایس‌ها به حفظ کردن دو رمز مهم نیاز دارند؛ رمز اول، رمز اپل آی‌دی آنهاست و رمز دوم، رمز ورود به دستگاه محسوب می‌شود. اپل آی‌دی، شناسه اختصاصی شما در اپل است که با ایجاد و ساخت آن می‌توانید از تمام امکانات محصولات اپل نظیر سرویس آی‌مسیج برای ارسال پیام و سرویس فیس‌تایم برای تماس تصویری بین دستگاه‌های اپل، سرویس آی‌کلود برای استفاده از فضای ابری اپل، سرویس Find My iPhone برای ردگیری گوشی گم شده‌تان و ... استفاده کنید.

اپل آی‌دی یک شناسه کاملا شخصی است و نمی‌توانید از اپل آی‌دی دیگران برای خود استفاده کنید. در واقع اپل آی‌دی مناسب آن است که روی ایمیل شخصی شما ایجاد شده باشد. بنابراین اگر در زمان خرید یک آی‌دیوایس نظیر آیفون، فروشنده اپل آی‌دی خود را روی دستگاه شما تنظیم کرد، از او بخواهید این کار را انجام ندهد تا شما بعدا اپل آی‌دی خودتان را روی دستگاهتان تنظیم کنید. ساخت اپل آی‌دی آسان است و می‌توانید با جستجوی آن در اینترنت، صاحب یک اپل آی‌دی اختصاصی روی ایمیل خود شوید، اما چرا داشتن اپل آی‌دی مهم است؟

واجب‌تر از نان شب

فرض کنید رمز عبور دستگاه خود را فراموش کرده‌اید، اگر به دفعات مشخصی رمز عبور آیفون یا آیپد را اشتباه بزنید، دستگاه شما غیرفعال می‌شود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید؛ زیرا یک فرد مهاجم به دستگاه شناخته می‌شوید که رمز عبور آن دستگاه را ندارد. حالا شما راهی که پیش‌رو دارید این است که دستگاه خود را به آخرین فایل پشتیبانی که از آن گرفته‌اید اصطلاحا ری‌استور کنید. برای این کار باید اپل آی‌دی داشته و آن را از قبل روی دستگاه تنظیم کرده باشید. این نکته به اندازه‌ای اهمیت دارد که اگر اپل آی‌دی نداشته باشید، آیفون یا آیپد شما دیگر هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌توانید بکنید. اما با داشتن اپل آی‌دی در هر زمان می‌توانید دستگاه خود را به آخرین وضعیتی که از گوشی خود فایل پشتیبان گرفته‌اید، برگردانید. پس اگر نمی‌خواهید آیفون یا آیپد عزیزتان تبدیل به یک آجر شود، ساخت اپل آی‌دی را جدی بگیرید.

امنیت و فراتر از آن

اگر اپل آی‌دی دارید برای رعایت نکات ایمنی بهتر است به منوی Setting سپس بخش iTunes & App Store وارد شوید. اگر در بخش بالا و در جلوی عبارت Apple ID ایمیل خود را مشاهده کنید، به‌این معنی است که اپل آی‌دی خود را وارد کرده‌اید. اگر اپل آی‌دی ندارید، بعد از ساخت آن در این قسمت نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید سپس Sign in کنید تا اپل آی‌دی شما روی دستگاهتان تنظیم شود. این نکته را فراموش نکنید که اپل آی‌دی، یک شناسه شخصی برای شما محسوب می‌شود و باید روی ایمیل شما ساخته شود. اگر در این بخش ایمیل غریبه‌ای را مشاهده کردید، روی آن ایمیل فشار دهید و گزینه Sign out را بزنید. این مورد در آیفون و آیپدهایی که فروشنده‌ها برای آنها اپلیکیشن نصب می‌کنند، دیده می‌شود. نصب اپلیکیشن در دستگاه‌های اپل بسیار آسان است و با داشتن یک اپل آی‌دی می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر قصد داشتید شخص دیگری این کار را برای شما انجام دهد، دقت کنید این کار با اپل آی‌دی شما انجام شود.

اگر دوست دارید رمز عبور آیفون خود را تغییر دهید می‌توانید وارد منوی Setting شده سپس در بخش Touch ID&Passcode، با وارد کردن رمز فعلی، رمز خود را تغییر دهید. در این منو می‌توانید با تعریف اثر انگشت در کنار رمز عادی، امنیت آیفون یا آیپد خود را بالا ببرید. آخرین گزینه در این منو نیز به این اشاره می‌کند که در صورت فعال‌سازی این ویژگی، بعد از ده بار ورود اشتباه رمز عبور، تمامی اطلاعات روی آیفون یا آیپد شما پاک خواهد شد. اگر آدم فراموشکاری محسوب می‌شوید، بهتر است این گزینه را فعال نکنید. فراموش نکنید داشتن اپل آی‌دی شخصی مانند داشتن یک ایمیل ضروری است.

میلاد احرام‌پوش / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها