دیگر سیستم مک در مقابل حمله ویروس‌ها رویین تن نیست

بد‌افزاری که سیستم عامل مک او اس ایکس اپل را منفجر کرد

جدیدترین روش هک، از کلیک بر روی تصاویر در اینترنت صورت می‌گیرد

هشدار: هرگز بر روی تصاویر اینترنتی کلیک نکنید

یکی از متخصصان امنیت به یک روش ورود بدافزار دست پیدا کرده است که از طریق کلیک بر روی عکس صورت می‌گیرد و می‌تواند امنیت دستگاه کاربر را به خطر بیندازد.
کد خبر: ۸۰۴۵۰۴
هشدار: هرگز بر روی تصاویر اینترنتی کلیک نکنید

جام جم کلیک: هرچقدر که کامپیوترها و دنیای ارتباطات اینترنتی پیشرفت می‌کند، میزان خطرات پیش روی کاربران نیز بیشتر می‌شود، هر روز شاهد کشف روش‌های جدید هک شدن دستگاه‌های کامپیوتری هستیم و به طور قطع شرکت‌های سازنده آنتی‌ویروس، فرسنگ‌ها از هکرها عقب افتاده‌اند. در این میان یکی از متخصصان امنیتی به نام سائومیل شاه به روش جدیدی از هک پی برده است که از طریق کلیک کردن بر روی عکس‌ها در اینترنت صورت می‌گیرد.

بسیاری از لینک‌های اینترنتی از طریق کلیک کردن بر روی یک عکس خاص انجام می‌پذیرند و تحقیقات جدید صورت گرفته توسط این متخصص نشان داده است که می‌توان از طریق رشته‌ کد‌های جاوا اسکریپت، عکس‌ها را به درگاهی برای ورود بدافزارها به سیستم تبدیل کرد.

البته این نوع از هک تنها تحت شرایط خاصی کار می‌کند و درصورتی که تصویر را از طریق درگاه‌هایی مانند فیس‌بوک و دراپ باکس به سیستم خود انتقال بدهید آنگاه این کد به صورت خودکار از بین خواهد رفت. بنابراین به تصاویر اینترنتی اعتماد نکنید و به سادگی بر روی هر عکسی در شبکه اینترنت کلیک نکنید.

مثال زده شده درباره این نوع از هک به عکس این خبر مرتبط است که در نگاه نخست بسیار معصومانه و بی‌خطر است ولی با کمی دقت می‌توان از روی چشم‌بند او به وجهه دیگر او پی برد. شایان ذکر است که متخصصان امنیتی به فکر راهکاری برای رفع این مشکل هستند ولی هنوز به نتیجه قطعی برای رفع آن دست پیدا نکرده‌اند بنابراین تا اطلاع ثانوی به هیچ عنوان بر روی عکس‌هایی که از منابع نامعتبر به دست شما می‌رسند کلیک نکنید تا کامپیوتر یا موبایل شما در معرض خطر قرار نگیرد.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها