آمریکا متهم ردیف اول

اسرار دولتی چین به سرقت رفت

چین اعلام کرد که یک سازمان نفوذگر خارجی با کمک دولت مبتوع خود موفق به سرقت اسرار دولتی این کشور از طریق حملات رایانه ای شده است.
کد خبر: ۸۰۳۰۶۲
اسرار دولتی چین به سرقت رفت

به گزارش جام جم کلیک: این خبر روز شنبه از سوی مرکز «چیهو اسکای» چین منتشر شد و مسوولان این مرکز اعلام کردند که «اوشین لوتوس» نام سازمان خارجی است که با حمایت یک سازمان قدرتمند، دست به انجام این کار زده است.

ظاهرا این سازمان خارجی در سه سال گذشته چندین بار به سامانه های مراکز دریایی و شرکت های کشتیرانی چین یورش برده و اطلاعاتی را نیز سرقت کرده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که چین به تازگی در سند راهبردی نظامی خود نسبت به حملات سایبری هشدار داد و اعلام کرد که برای مقابله با چنین تحرکاتی گروهی ویژه را مسئول این کار می کند.

چین مسایل امنیتی را در این سند برجسته کرد و افزود که ارتش این کشور باید در جهان اطلاع رسانی، به فن آوری های لازم برای مقابله با حملات سایبری آماده باشد.

براساس گزارش های منتشر شده، سازمان «اوشین لوتوس» برای در دست گرفتن کنترل رایانه های دولت چین در مراکز مذکور از 100 ویروس «توراجان» با انواع گوناگون استفاده کرده و به دهها سازمان در سراسر چین حمله کرده است.

گفته شده که بیشترین حملات اینترنتی، به رایانه های مراکز دریایی و کشتی سازی در پکن صورت گرفته است.

اگرچه مرکز «چیهو اسکای» چین به نام کشوری که شرکت خارجی را مورد حمایت قرار داده، اشاره ای نکرد اما پکن پیشتر اعلام کرده بود که بیشترین عملیات اینترنتی ضد چین از کشور آمریکا انجام می شود.

انتشار این گزارشی از سوی منابع چینی در حالی صورت می گیرد که وزارت دادگستری آمریکا 30 اردیبهشت ماه سالجاری با صدور اطلاعیه ای شش نفر از اتباع کشور چین را به دزدیدن فن آوری های پیشرفته با قابلیت مصرف نظامی و انتقال این اطلاعات به مقام های دولت پکن و دریافت پول های هنگفت، متهم کرده بود.

موضوع حملات سایبری و سرقت اطلاعات از شرکت ها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی میان چین و آمریکا، در سالهای اخیر همواره موضوع بحث برانگیز بین دو کشور بوده و چین همواره دخالت خود را در حملات سایبری به آمریکا رد و خود را یکی از قربانیان این گونه حملات می داند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها