اسنپ‌چت بعد از رد پیشنهاد سه میلیارد دلاری فیس‌بوک اکنون به کمپانی با ارزش ۱۵ میلیارد دلاری تبدیل شده و درصدد عرضه اولیه عمومی سهام خود است.
کد خبر: ۸۰۲۸۱۱
اسنپ‌چت با تخریب فیس‌بوک سراغ بورس می‌رود

به گزارش جام جم کلیک: ایوان اشپیگل مدیر اسنپ‌چت گفته است که طرح‌های داخلی بدون جدول زمانبندی برای عرضه اولیه عمومی دارد.

عرضه برنامه موبایلی اسنپ‌چت با در نظر گرفتن اینکه تاکنون درآمد چشم‌گیری نداشته، ممکن است برای سرمایه‌گذاران نگران کننده باشد. نحوه درآمدزایی این برنامه از طریق ویدئوهای تبلیغاتی و دیگر روش‌های مشابه است اما در قیاس با فیس‌بوک، یاهو و توئیتر، ارزش چندانی نخواهد داشت.

دو تحلیلگر بازار سرمایه به وال استریت ژورنال گفته‌اند با توجه به شناختی که از اسنپ‌چت وجود دارد، احتمال اینکه در زمان عرضه عمومی تغییری در ارزش سهام‌ها ایجاد شود وجود دارد اما در نهایت سرنوشتی که برای این برنامه کاربردی می‌توان داشت، همچون توئیتر است.

از جمله موضوعاتی که این نوع تحلیل را موجب شده، فقدان درآمد پایه و مدل ناپایدار کسب‌وکاری این برنامه است.

اسنپ‌چت رایگان و متکی به انتشار ویدئوهای تبلیغاتی برای مشترکانش است؛ این موضوع که فقدانی در برابر شیوه‌های مدیریتی گوگل و فیس‌بوک برای درآمدزایی به حساب می‌آید باعث شده تا مدیر این برنامه از باز تعریف نحوه تبلیغات در این شبکه موبایلی بگوید.

اما باز هم درباره اینکه چنین اقدامی چه میزان می‌تواند بر درآمدزایی بیشتر نسبت به وضعیت کنونی، منجر شود چیزی گفته نشده و همین موجب نگرانی‌هایی در اینده سهام این شرکت خواهد بود.

باز هم پیش‌بینی شده که تا بارگذاری سرویس تاکسی بر روی اسنپ‌چت، این برنامه عرضه عمومی نمی‌شود؛ زیرا اگر تا سال 2016 این بارگزاری صورت گیرد ارزش اسنپ‌چت به سه برابر حال حاضر یعنی 50 میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها