پیش از فروش دستگاه اندرویدی خود حتما این کار ساده ولی بسیار مهم را انجام دهید

اقدامی ضروری پیش از فروش دستگاه‌های اندرویدی

تنها با یک گام بسیار ساده می‌توانید اطلاعات موجود در دستگاه اندرویدی خود را از دست فردی که خریدار دستگاه دست دوم شماست، دور نگاه دارید.
کد خبر: ۸۰۲۶۶۴
اقدامی ضروری پیش از فروش دستگاه‌های اندرویدی

جام جم کلیک: چندی پیش خبری مبنی بر ناامن بودن اطلاعات در دستگاه‌های اندرویدی منتشر شد که به موجب آن استفاده از این دستگاه‌ها حتی در شرایطی که بازگشت به وضعیت کارخانه بر روی آن‌ها اعمال شده باشد نیز بدون خطر بازیابی اطلاعات قبلی ممکن نبوده است. این مشکل به ظاهر برای بسیاری از ما نگران کننده است ولی نیازی به دلواپس شدن نیست، پس از خواندن این متن می‌توانید اطلاعات خود را به خوبی از دسترس خارج کنید و اگر می‌خواهید تلفن همراه هوشمند خود را بفروشید نیز با خیالی راحت این کار را انجام دهید.

در ابتدا باید اشاره کنیم که این کار موجب نمی‌شوند که اطلاعات شما قابل بازیافت نباشد بلکه موجب خواهد شد که خواندن این اطلاعات برای افراد دیگر ممکن نباشد. برای این کار کافی است تا اطلاعات خود را پیش از پاک کردن اطلاعات تلفن همراه اندرویدی، رمزنگاری کنید.

برای انجام این کار نیازی به یک فراینده پیچیده نخواهید داشت و تنها با دنبال کردن این چند قدم ساده می‌توانید تمامی داده‌های تلفن همراه خود را با سیستمی پیشرفته، رمزنگاری کنید. ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Setting شوید و در این بخش بر روی بخش امنیت (Security) فشار داده و در نهایت نیز بر روی عبارت Encrypt Phone فشار دهید، در صفحه باز شده دوباره گزینه Encrypt Phone را انتخاب کنید تا داده‌های شما رمزنگاری شوند و پس از آن نیز با بازگرداندن تلفن همراه خود به وضعیت کارخانه می‌توانید اطلاعات را از روی آن پاک کنید.

حال اگر کسی بسیار سمج باشد خواهد توانست تا اطلاعات شما را بازیابی کند ولی به علت رمزشدن داده‌ها نخواهد توانست تا به آن‌ها وارد شود و به همین سادگی اطلاعات شما امن خواهند ماند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها