رایانه‌ها؛ ارباب‌های آینده

غلبه رایانه‌ بر انسان‌ها در ۱۰۰ سال آینده

استیون هاوکینگ نظریه‌پرداز، کیهان‌شناس و فیزیکدان مشهور بریتانیایی که به واسطه کتاب‌ها، نظریه ها و البته معلولیتش بسیار شناخته شده است، در آخرین اظهار نظر خود، از غلبه رایانه‌ بر انسان‌ها در ۱۰۰ سال آینده خبر داده است. این گزارش که توسط Techword منتشر شده، ار استیون هاوکینگ نقل کرده تا ۱۰۰ سال آینده رایانه‌ها با استفاده از توانایی‌های هوش مصنوعی بر انسان‌ها غلبه و برای ما تصمیم‌گیری خواهند کرد.
کد خبر: ۸۰۲۰۳۸
غلبه رایانه‌ بر انسان‌ها در ۱۰۰ سال آینده

هاوکینگ از این مساله به‌عنوان یک نگرانی بزرگ یاد می‌کند که برای جلوگیری از این اتفاق لازم است تا ساخته‌ها و اهداف بشر رویکردی متقابل و همسو داشته باشند. از سوی دیگر باید اطمینان حاصل کنیم رایانه‌های فعلی نیز اهدافی مشترک با فعالیت‌های ما دارند.

به هر حال، این دانشمند انگلیسی چنین پدیده‌ای‌ را تا حد زیادی اجتناب‌ناپذیر دانسته و اعتقاد دارد با پیشرفته‌تر و هوشمندتر شدن رایانه‌ها امکان پیش‌بینی تصمیمات آنها در آینده بیش از پیش سخت خواهدشد. این اولین بار نیست که چنین نگرانی‌هایی برای آینده بشریت به وجود می‌آید. نظیر همین نگرانی‌ها را می‌توان در آثار سینمایی و کتاب‌هایی مانند نوشته‌های آیزاک آسیموف که از آینده تاریک انسان‌ها و رایانه‌ها خبر می‌دهد، دید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها