طی هفته‌های اخیر بازار شایعات در مورد گوشی هوشمند جدید سامسونگ، گلکسی نوت 5 داغ بوده‌ است. احتمال معرفی زودتر این فبلت برای رقابت با آیفون بعدی، توسط جی‌کی‌شین رد شد و حالا احتمال استفاده از صفحه نمایش با رزولوشن 4K مطرح شده است.
کد خبر: ۸۰۰۳۴۰
تجهیز احتمالی گلکسی نوت 5 به نمایشگر 4K

به گزارش جام جم کلیک: با توجه به اخبار جدید منتشر شده، گلکسی نوت 5 با کد SM-N920، که درون شرکت سامسونگ به نام پروژه‌ی نوبل شناخته می‌شود، ممکن است از صفحه نمایش سوپرامولد با رزولوشن 2K یا 4K بهره ببرد. مخالفت‌های زیادی برای استفاده از این رزولوشن در فبلت‌ها وجود دارد، چرا که بسیاری عقیده دارند استفاده از این فناوری صرفا جنبه‌ی تبلیغاتی دارد و کوتاه‌تر شدن دوام باتری در استفاده‌ی روزانه را سبب می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که فبلت جدید سامسونگ مستقیما با نسخه‌ی جدید آیفون 6 پلاس در رقابت خواهد بود، پس هرگونه تصمیم سامسونگ می‌تواند بسیار حیاتی باشد.

گوشی جدید سامسونگ با قلم S Pen عرضه می‌شود و در آن از پردازشگر بهبود‌یافته‌ی هشت هسته‌ای اکزینوس 7422 استفاده خواهد شد. اما خبر اصلی در مورد نسخه‌ی اج این گوشی است.

گلکسی نوت 4 در سال گذشته به همراه نوت اج عرضه شد و امسال نیز شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ی اج اما این بار با خمیدگی در هر دو لبه‌ی آن، وجود دارد. در ابتدا این پروژه با نام "پروژه‌ی زِن" شناخته می‌شد اما شایعات جدید حاکی از آن است که در حال حاضر با نام "پروژه‌ی زیرو 2" به کار خود ادامه می‌دهد.

نسخه‌ی اج فبلت سامسونگ، که با کد SM-G928 شناخته می‌شود، از صفحه نمایش 5.4 یا 5.5 اینچی سوپرآمولد با خمیدگی در هر دو لبه بهره خواهد برد. از سایر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به پردازنده‌ی شش هسته‌ای اسنپدراگون 808، 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دوربین 16 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی اشاره کرد.

اما نکته‌ی جالب این است که شایعه‌ی منتشر شده خبر از عدم بکارگیری S Pen در فبلت جدید "پروژه‌ی زِن" می‌دهد که اگر درست باشد، تصمیم غیرقابل انتظاری از طرف سامسونگ خواهد بود. سامسونگ تبلیغات زیادی بر روی کاربردهای فراوان S Pen در گذشته انجام داده است و همواره سری نوت سامسونگ با این قلم کاربردی شناخته و متمایز شده است.

از نظر لوازم جانبی، سامسونگ گوشی جدید خود را با کاور جدید "Clear View" و کاور کیبوردی عرضه خواهد کرد.

در حال حاضر نمی‌توان این اطلاعات را رد یا تایید کرد، اما انتظار می‌رود هر دوی این گوشی‌ها در کنفراس IFA که قرار است در اواسط شهریور ماه سال جاری برگزار شود، معرفی شوند.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها