دانشمندان موفق به چاپ لباس با چاپگر سه‌بعدی شدند

چاپ سه‌بعدی عجیب‌ترین لباس دنیا

دانشمندان موفق شدند تا برای نخستین بار با فناوری چاپ سه‌بعدی به سراغ چاپ لباس بروند، البته این لباس دارای کیفیت و ظرافت لباس‌های عادی نیست ولی یک پیشرفت عظیم در این زمینه محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۰۰۳۱۳
چاپ سه‌بعدی عجیب‌ترین لباس دنیا

جام جم کلیک: استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی در حال تغییر است، این چاپگرها ابتدا بیشتر به موارد خاص مربوط می‌شدند ولی به‌تدریج شاهد چاپ سه‌بعدی هر چیزی که به ذهن انسان خطور می‌کند هستیم. در آخرین نمونه از این پیشرفت‌ها شاهد این هستیم که دانشمندان موفق شده‌اند برای نخستین بار دست به چاپ یک لباس سه‌بعدی بزنند.

البته این لباس چندان با استانداردهای لباس که در ذهن ما نقش بسته است همخوانی ندارد و فاقد ظرافت و راحتی‌ای که در لباس‌های امروزی سراغ داریم است. این لباس درحقیقت با کمک دو قالب دو بعدی تولید می‌شود که با چسباندن آن‌ها به یکدیگر می‌توان یک لباس تولید کرد و البته همه این فرایند توسط یک چاپگر سه‌بعدی خاص انجام خواهد شد.

فرایند چاپ این دو قسمت به صورت مجزا انجام می‌شود و نتیجه اتصال این دو بخش، محصولی مشابه لباس از الیافی بسیار مستحکم ولی نازک است که در نوع خود یک گام بسیار بزرگ برای رسیدن به مراحل جدیدتر استفاده از چاپ سه‌بعدی محسوب می‌شود. از مزایای این لباس می‌توان به عدم وجود دوخت و درز بر روی آن اشاره کرد که موجب دوام بالاتر الیاف خواهد شد و درصورتی که بتوان الیاف‌های نرم‌تر و ظریف‌تر را با این روش چاپ کرد آنگاه می‌توان انتظار داشت که هرکسی بتواند در خانه خود به تولید لباس مورد علاقه‌اش دست بزند و این یعنی یک آینده رنگارنگ و جذاب.

شرکتی که این طرح را پیاده‌سازی کرده است به دنبال این است که با راه‌اندازی یک کمپین ویژه برای جذب سرمایه، بتواند مبلغ 50 هزار دلار را برای توسعه این طرح جمع‌آوری کند. البته کسانی که در این پروژه سرمایه‌گذاری کنند به جای دریافت یک محصول تولید شده توسط این چاپگر می‌توانند به طرح سری آلفای این محصول دسترسی پیدا کنند.

این شرکت اعلام کرده است که با 4500 دلار، چاپگر و مواد اولیه لازم برای ساختن 7 کلاه کشی، 4 عدد تاپ و 3 عدد دامن را در اختیار خریداران قرار خواهد داد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها