در نبرد فرمت‌های کیفیت‌ بالا چه کسی برنده شد؟

دربـی دیسـک‌ها

انجمن دیسک‌های بلو-ری (BDA) از تکمیل شدن نسل جدید بلو-ری‌ها خبر داد، بلو-ری‌های جدید از فرمت ۴K پشتیبانی می‌کنند. این انجمن همچنین لوگوی این بلو-ری‌های پیشرفته را رونمایی کرد که همین بالا می‌توانید مشاهده کنید.
کد خبر: ۷۹۷۷۴۱
مشخصات فنی Ultra HD Blu-ray نسل جدید بلو-ری

به گزارش جام جم کلیک: بلو-ری‌های جدید آخرین استاندارد‌های ویدئویی را پشتیبانی می‌کنند و با نسخه‌های قبلی دیسک‌های بلو-ری سازگار هستند.

انجمن دیسک‌های بلو-ری مدعی است فرمت جدید از رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند و طیف رنگ بیشتری را در کنار نورهای پویاتر به نمایش می‌گذارد. نرخِ سرعتِ پایدارِ (Frame rate) نمایشِ فیلم نیز بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه ثابت خواهد ماند و البته در کنار بالا بردن کیفیت تصویر دیسک‌های بلو-ری جدید که با نام UHD Bluray شناخته می‌شوند از جدیدترین فناوری صدا نیز پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر دقیقاً ذکر نشده که بلو-ری‌های جدید از چه فرمت صدایی پشتیبانی می‌کنند برای مثال DTS:X را به خدمت میگیرند یا اینکه از Dolby Atmos بهره می‌برند. در کنار تمام این ویژگی‌های جدید، به همراه دیسک‌های اولترا اچ‌دی بلو-ری، امکان مشاهده قسمتی از فیلم‌های موجود بر دیسک از طریق ابزاری که digital bridge feature نامیده می‌شود، با فناوری ماورا بنفش بر روی دستگا‌های مالتی مدیا خانگی و موبایل‌ها میسر شده است.

انجمن دیسک‌های بلو-ری اعلام کرد که اولین نسل این دیسک‌های جدید در تابستان روانه بازار می‌شوند. تاکنون پاناسونیک اولین شرکتی بود که اجراکننده این دیسک‌های بلو-ری جدید را در نمایشگاه CES 2015 عرضه کرد و با این حساب انتظار می‌رود در آینده شاهد رونمایی پلیرهای مختلفی از جانب شرکت‌های متفاوت برای اجرای دیسک‌های اولترا اچ‌دی بلو-ری باشیم.

منبع: فارنت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها