معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اتصال برخی دستگاه های اجرایی به مرکز تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات گفت: این سازمان طبق قانون برنامه پنجم توسعه با برگزاری جلسات توجیهی با دستگاه های اجرایی درصدد اتصال دستگاه های باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات است.
کد خبر: ۷۹۷۶۰۱
اتصال تمام دستگاه های اجرایی کشور به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش جام جم کلیک: علی اصغر انصاری با اشاره به برگزاری 17 جلسه با حدود 67 دستگاه اجرایی در زمینه اتصال به شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: وزارت ارتباطات مکلف است با استفاده از توان بخش دولتی و غیردولتی امکان اتصال 100 درصد دستگاه های کشور را به شبکه ملی اطلاعات فراهم کند.

وی افزود: دستگاه های اجرایی کشور نیز مطابق برنامه پنجم توسعه، موظف به اتصال، اشتراک گذاری اطلاعات، تبادل و تعامل در حوزه دولت الکترونیکی هستند و سازمان فناوری اطلاعات ایران پیگیر این موضوع است.

انصاری با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات در این زمینه به تکلیف خود عمل کرده است، خاطرنشان کرد: تاکنون با پیگیری های انجام شده اکثر دستگاه ها که از امکان ارایه خدمات و تعامل الکترونیکی برخوردار می باشند، به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات افزود: این دستگاه ها خدمات الکترونیکی خود را از طریق شبکه ملی اطلاعات بین خود و ادارات وابسته انجام می دهند و وزارت ارتباطات از این حیث به تکلیف خود عمل کرده است.

انصاری ادامه داد: با توجه به سند اجرایی دولت الکترونیکی و ایجاد مرکز ملی تبادل اطلاعات بین دستگاه ها فاز مقدماتی و اشتراک گذاری اطلاعات در تهران شروع شده و در بعضی استانها نظیر قم نیز در حال پیگیری است.

وی با اشاره به دستگاه هایی که نیازی برای اتصال به شبکه احساس نمی کنند، گفت: با این وجود هرگونه تقاضایی از طریق اپراتورها منعکس شود، آمادگی اتصال به شبکه ملی اطلاعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته پیگیر اتصال دستگاه های اجرایی به شبکه بوده ایم، افزود: تقریبا تمام دستگاه هایی که نیاز به شبکه دارند، در عرضه خدمات الکترونیکی و ارتباط G2G بین خود و مجموعه های دیگر و ادارات وابسته به شبکه متصل شده اند، اما در حال حاضر کیفی کردن خدمات و اجرای مستندات دولت الکترونیکی مدنظر سازمان است.

انصاری با بیان اینکه ارتباط دستگاه ها از طریق نقطه به نقطه نه تنها تعامل پذیر نیست، بلکه توسعه پذیر و مدیریت پذیر نیز نمی باشد، گفت: از این رو، باید ارتباط از طریق سوئیچ های تعاملی که وزارت ارتباطات ایجاد کرده و مطابق دستورالعمل ها و اسناد دولت الکترونیکی که سال گذشته در شورای عالی فناوری اطلاعات به تصویب رسید، برقرار شود.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با بیان مزایای این روش گفت: ارتباطات با این روش مطابق نظام مشخص شکل خواهد گرفت و هر میزان اتصال افزایش یابد، امکان توسعه و مدیریت ارتباطات بعدی وجود خواهد داشت.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها