نگاه‌های مثبت و منفی نسبت به پروژه پورت شدن نرم‌افزارهای اندروید و iOS بر روی ویندوزفون

آیا نرم‌افزارهای اندروید و iOS بر روی ویندوزفون پورت می‌شوند؟

شرکت مایکروسافت در پروژه ویژه خود برنامه‌ای برای امکان پورت کردن نرم‌افزارهای سایر پلتفرم‌های همراه در سیستم‌ عامل ویندوز موبایل را معرفی کرده است ولی متخصصان در دو دسته معتقدند که این پروژه شکست خورده و یا موفق خواهد شد که در این بخش دلایل هر دسته را مشاهده خواهید کرد.
کد خبر: ۷۹۶۶۰۰
آیا نرم‌افزارهای اندروید و iOS بر روی ویندوزفون پورت می‌شوند؟

جام جم کلیک: شاید پروژه فعلی مایکروسافت برای توسعه سیستم عامل همراه این شرکت یعنی ویندوز فون را بتوان یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های تاریخ فناوری دانست. مایکروسافت ابتدا ساختار سیستم عامل همراه خود را تغییر داد و امکانات بسیار ویژه‌ای مانند کورتانا را به آن افزود، سپس نسخه‌ بعدی از ویندوز را به صورت یکپارچه طراحی کرد و پس از آن نیز به سراغ برآورده کردن نیازهای نرم‌افزاری کاربران خود رفته و امکان بسیار جالبی به نام پورت شدن نرم‌افزارهای اندروید وiOS بر روی این دستگاه‌ها را معرفی کرد؛ این امکان یک تیغ بسیار برنده است که ممکن است خود مایکروسافت را نیز با خطر روبرو کند و در میان متخصصان فناوری دودستگی به وجود آورده است زیرا گروهی معتقدند که این طرح موفقیت آمیز خواهد بود و گروهی دیگر با استناد بر نمونه‌های تاریخی آن را محکوم به شکست می‌دانند که در ادامه هر دو دیدگاه و دلایل مربوطه را بررسی خواهیم کرد.

در جبهه مخالفان این پروژه، تاریخچه اقدامی مشابه به عنوان یک سند به کار برده می‌شود، این افراد معتقدند که این پروژه نیز مانند اقدام مشابه شرکت‌های بلک‌بری و آی‌بی‌ام، با شکست روبرو خواهد شد. شایان ذکر است که سیستم‌های عامل آی‌بی‌ام OS/2 و نسخه 10 از بلک‌بری ساختار پورت شدن نرم‌افزارهای ویندوز و اندروید را برای کاربران خود معرفی کردند ولی در عمل با شکست در این رده روبرو شدند.

در سمت مقابل، موافقان این پروژه مایکروسافت بر موفقیت آن تاکید دارند زیرا معتقدند که برخلاف نمونه‌های اشاره شده توسط مخالفان این طرح، برای پورت شدن نرم‌افزارها بر روی ویندوزفون به تلاش و همکاری توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نیاز است و هنگامی که گام نخست توسط تیم برنامه‌نویسی برداشته شود آنگاه برای حفظ حقوق مالکیت نرم‌افزاری خود نیز برای تبلیغات و عرضه بهتر آن در بازار ویندوز تلاش خواهند کرد.

در این میان تنها زمان است که می‌تواند نشان بدهد که چه کسی در این بحث موفق به پیش‌بینی دقیق‌تر آینده ویندوزفون شده است ولی در صورت توفیق این طرح می‌توان شاهد مهاجرت بسیاری از افراد به ویندوزفون و شروع عصر جدیدی در تلفن‌های همراه هوشمند بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
۰
۰
عاشق این بخشم . ممنون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها