کمپانی تایوانی مدیاتک کنفرانسی را با حضور خبرنگاران و شرکای خود برگزار کرد و در آن توضیحاتی را در مورد نسل جدید تراشه‌ی خود با عنوان MT6797 داد. این تراشه‌ی 10 هسته‌ای‌ 64 بیتی قرار است از تابستان سال جاری میلادی تولید شود.
کد خبر: ۷۹۵۵۷۰
جزئیات تراشه‌ی 10 هسته‌ای مدیاتک منتشر شد

به گزارش جام جم کلیک: همانطور که پیش از این نیز در جام جم کلیک خوانده بودید، مدیاتک درصدد عرضه‌ی یک تراشه‌ی 10 هسته‌ای مبتنی بر لیتوگرافی 20 نانومتری است. امروز این کمپانی تراشه‌ی جدید خود را معرفی کرد. براساس اطلاعات منتشر شده این تراشه از وجود چهار هسته‌ی Cortex-A53 با فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتزی برای مدیریت وظایف سبک، چهار هسته‌ی Cortex-A57 برای مدیریت وظایف سنگین و از دو هسته‌ی پردازشی Cortex-A72 با فرکانس 2.5 گیگاهرتزی برای ارائه‌ی بیشترین توان پردازشی ممکن بهره می‌برد.

این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی 20 نانومتری تولید خواهد شد و در کنار 10 هسته‌ی پردازشی قدرتمند آن نیز از پردازنده‌ی گرافیکی ARM Mali-T880 MP4 با فرکانس 700 مگاهرتز استفاده خواهد کرد. این پردازنده‌ی گرافیکی قادر است ویدیوها با کدک H.265 و رزولوشن 2K تا 4K را با نرخ 30 فریم در ثانیه به راحتی با پشتیبانی از صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن 2560 در 1600 رمزگذاری و رمزگشایی کند. این تراشه قادر است تا سنسورهای تا رزولوشن 25 مگاپیکسلی را پشتیبانی کند و با توجه به وجود فناوری Native3D 2.0 در آن، امکان ثبت تصاویر سه بعدی نیز وجود دارد.

نقطه ضعف این تراشه عدم پشتیبانی از حافظه‌ی رم LPDDR4 است. MT6797 از حافظه‌ی رم LPDDR3 با فرکانس 993 مگاهرتزی پشتیبانی می‌کند در حالی که رقبای این کمپانی یعنی کوالکام و سامسونگ هر دو در آخرین تراشه‌هایشان از حافظه‌ی رم LPDDR4 با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کنند. ضمنا باید به پشتیبانی از شبکه‌های مخابرانی LTE Cat-6 توسط MT6797 اشاره کرد، در حالی که کوالکام در تراشه‌ی خود از LTE Cat-9 پشتیبانی می‌کند.

در صورتی که مدیاتک این تراشه را با قیمت خوبی روانه‌ی بازار کند، می‌توان آینده‌ی خوبی را برای آن پیش‌بینی کرد. بازار چین بزرگ‌ترین مشتری محصولات مدیاتک است. انتظار می‌رود در پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی این تراشه به بازار باشیم.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها