Device Guard حافظ امنیت ویندوز 10

ویندوز 10، ایمن‌تر از همیشه

مایکروسافت اعلام کرد برای مقابله با بدافزارهای ساخته شده برای ویندوز، در نسخه 10 این سیستم‌عامل قابلیت امنیتی جدیدی به نام Device Guard یا محافظ دستگاه قرار داده است. این ویژگی روش‌های امنیتی سخت‌ و نرم‌افزاری را با هم ترکیب می‌کند تا اثر انگشت دیجیتال هر برنامه را کنترل کرده و از قابل اعتماد بودن منبع آن اطمینان حاصل کند.
کد خبر: ۷۹۴۹۳۰
ویندوز 10، ایمن‌تر از همیشه

به‌این‌ترتیب یک لایه محافظ اضافی برای کاربران ویندوز ایجاد خواهد شد و با فعال شدن این ویژگی، هیچ نرم‌افزاری بدون اجازه کاربر امکان اجرا پیدا نخواهد کرد.

مطابق اعلام مایکروسافت،Device Guard نسبت به آنتی‌ویروس‌های فعلی مزایایی دارد و حتی در صورت لزوم می‌تواند با آنها ترکیب شود. همچنین این ویژگی قادر است با استفاده از فناوری پردازش مجازی، محافظت سخت‌افزاری و نیز جدا شدن بخش احراز هویت از ساختار ویندوز، برای حصول اطمینان از درستی برنامه‌ها روش بسیار موثر و قابل اعتمادی ایجاد کند. ایسر، لنوو، توشیبا و اچ‌پی جزو سازندگانی هستند که از Device Guard روی دستگاه‌های خود پشتیبانی خواهند کرد. البته این ویژگی امنیت کامل را تضمین نمی‌کند و هنوز استفاده از نرم‌افزارهای معمول آنتی‌ویروس و قابلیت‌هایی مانند Windows Hello و Windows Passport برای افزایش امنیت مشتریان سازمانی مورد نیاز خواهد بود.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها