اداره مرکزی پلیس بریتانیا(MPS) اعلام کرد که با پیگیری رسمی خود از مایکروسافت خواسته است همکاری‌هایی را برای ادامه پشتیبانی از ویندوز XP انجام دهد.
کد خبر: ۷۹۳۶۱۸
درخواست پلیس بریتانیا برای پشتیبانی از ویندوز XP

به گزارش جام جم کلیک: سازمان مذکور توضیح داد که همچنان ۳۵ هزار دستگاه رایانه فعال مبتنی بر ویندوز XP را مورد استفاده قرار می‌دهد و این در حالی است که ۱۳ ماه از زمان باز نشسته شدن این سیستم عامل می‌گذرد.

یکی از مقامات ارشد اداره مرکزی پلیس بریتانیا گفت: «سازمان MPS از مایکروسافت خواسته است تا یک گزینه اختصاصی در اختیار آنها قرار دهد و از این طریق امکان به‌روزرسانی ویندوز XP طی ۱۲ ماه آینده برای آنها فراهم شود. برای انجام این اتفاق مذاکرات با شرکت مایکروسافت آغاز شده است.»

در بیانیه سازمان پلیس مرکزی بریتانیا آمده است که هم‌اکنون ۳۵ هزار و ۶۴۰ رایانه رومیزی و لپ‌تاپ در این مرکز به ویندوز XP مجهز هستند و این دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در ادامه این بیانیه گفته شده است: «مشکل اینجاست که بسیاری از دستگاه‌های ما به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرند و متعلق به یک شخص نیستند. همکاران ما در مرکز خدمات پلیس مرکزی بریتانیا نمی‌توانند رایانه‌های خود را کنار بگذارند.»

به طور کلی باید گفت اگرچه این رایانه‌ها اطلاعات امنیتی و حساس را در خود جا داده‌اند و به دلیل بازنشسته شدن ویندوز XP در مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند، اما هیچ سازمانی مسئولیت به‌روزرسانی آنها را به عهده نمی‌گیرد.

منبع: رایورز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها