فیس‌بوک و گوگل در اقدامی انسان‌ دوستانه به کمک زلزله‌زدگان نپال آمده‌اند

فیس‌بوک و گوگل به یاری زلزله‌زدگان نپال رفتند

شرکت‌های فیس‌بوک و گوگل با ارائه خدمات اینترنتی خاصی به زلزله‌ زدگان نپالی کمک خواهند کرد تا بتوانند برای یافتن آشنایانشان و اعلام سلامتی خود اقدام کنند.
کد خبر: ۷۹۲۷۱۰
فیس‌بوک و گوگل به یاری زلزله‌زدگان نپال رفتند

جام جم کلیک: زمین لرزه نپال در این هفته تراژدی غمناکی را ایجاد کرد، اما برخی سرویس‌های اینترنتی ابزاری را پیشنهاد کردند که با استفاده از آن افرادی که اقوام یا دوستانی در این ناحیه دارند می توانند به وسیله این ابزار کمی آسوده خاطر شوند. فیس‌بوک به تازگی قابلیتی ایجاد کرده است که توسط آن اشخاصی که درمناطق زلزله زده بوده‌اند می توانند با خبر دادن به این بخش به دوستان خود درباره سلامتی خود اطمینان خاطر بدهند. شایان ذکر است که این قابلیت در فیسبوک Safety Check نام دارد. در کنار این نیز شرکت گوگل برنامه قدیم خود یعنی Person Finder را دوباره به کار انداخته است تا به وسیله آن بتوانید افرادی که برای شما مهم هستند را مکان یابی کنید و همچنین اخبار جدید در زمینه مواردی مانند این زلزله را با دیگران در میان بگذارید. اگر کسی هنوز هم درباره مناطق زلزله زده نگران بود می تواند از طریق این برنامه ها با آن محل ارتباط مستقیم داشته باشد و یا از سفارت خانه‌ها به عنوان پل ارتباطی استفاده کند.

البته باید گفت که این ابزارها تنها تا حدی کمک حال خواهند بود ولی نمی‌توانند به‌صورت کامل شک و شبهات درباره افراد را از بین ببرند و به عبارت ساده‌تر باید گفت که در شرایط این‌چنینی این قابلیت‌های اینترنتی قادر نخواهند بود که تمام تردیدها را از بین ببرند. البته این امر نباید موجب شود تا از اقدام مفید و مطلوب فیس‌بوک و گوگل برای خدمت به آسیب‌دیدگان غافل شد و تحت هر شرایطی این اقدام از سوی این دو غول فناوری، شایان تحسین است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها