یک شرکت امنیتی هشدار داد:

هک اطلاعات کاربران با وای‌ فای عمومی

سازمان‌های امنیتی آمریکا نگران شایعه هک شدن هواپیما به واسطه وای‌فای هستند

هشدار اف‌بی‌آی درباره هک هواپیما از طریق وای‌فای

چند روز پیش خبری درباره تئوری هک شدن هواپیماها توسط شبکه‌های وای‌فای در رسانه‌ها منتشر شد و سازمان اف‌بی‌آی بلافاصله نسبت به این خبر عکس‌العمل نشان داده و درباره خطرات احتمالی این نوع از حمله امنیتی به خطوط هوایی هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۰۷۸۵
هشدار اف‌بی‌آی درباره هک هواپیما از طریق وای‌فای

جام جم کلیک: شاید هنگامی که یک وب‌سایت متعلق به یک متخصص امنیتی درباره احتمال وقوع حملات امنیتی و دسترسی به امکانات داخلی هواپیما از طریق شبکه وای‌فای داخلی آن هشدار داد، حتی خود او نیز فکر نمی‌کرد که تئوری او به این سرعت به این حد مهم شود و حتی مقامات فدرال ایالات متحده آمریکا را به به عکس‌العمل وا دارد.

در پی انتشار این خبر سازمان‌های اف‌بی‌آی و تی‌اس‌ای (سازمان امنیت پروازی) در ایالات متحده آمریکا با همکاری یکدیگر به انتشار یک بیانیه امنیتی دست زده‌اند و درآن به صاحبان و افراد فعال در خطوط هوایی هشدار داده است که نسبت به احتمال وقوع هک و دستیابی به کنترل هواپیما از طریق شبکه وای‌فای داخلی آن جدی‌تر باشند.

در این بیانیه ذکر شده است که علیرغم اینکه این امر هنوز در حد تئوری بوده و هیچکس تا به امروز برای انجام چنین کاری اقدام نکرده است ولی شرکت‌های هواپیمایی باید آماده روبرو شدن با این خطرات باشند و در صورت مشکوک شدن به هر فردی در زمینه تلاش برای دسترسی به امکانات هواپیما از طریق شبکه وای‌فای درونی آن‌ها، به‌ صورت قاطع با او برخورد کرده و او را به مقامات قانونی تحویل بدهند.

شایان ذکر است که در این بیانیه به‌صورت صریح اعلام شده است که اقدام برای دسترسی غیرقانونی به شبکه وای‌فای داخلی هواپیماها به‌عنوان یک عمل خلاف قوانین فدرال محسوب می‌شود و فردی که به این امر اقدام بورزد به موجب قانون مجرم بوده و محاکمه خواهد شد.

سازمان اف‌بی‌آی در تلاش برای ردیابی روش‌های احتمالی برای انجام این عمل و جلوگیری از آن است تا از وقوع یک رخداد ناگوار در خطوط هوایی جلوگیری کند.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها