اختراعی دوست داشتنی و در عین حال ترسناک

فروش روبات‌های انسان‌ نما در ژاپن

شرکت توشیبا نخستین مدل‌های ساخته شده از روبات‌های انسان‌ نما را در کشور ژاپن آماده عرضه کرده است.
کد خبر: ۷۹۰۳۹۹
فروش روبات‌های انسان‌ نما در ژاپن

جام جم کلیک: در تمام فیلم‌های آینده محور، یکی از مواردی که بسیار ترسناک به‌نظر می‌رسد این است که روبات‌ها به شکل انسان‌ها در می‌آیند ولی این امر تنها برای مردم سطح جامعه ترسناک است و برای متخصصان روباتیک، هرچقدر که رفتار و ظاهر یک روبات به حرکات انسان‌ها شبیه‌تر باشد، ضریب موفقیت سازنده محصول بالاتر بوده و دانش بیشتر او در این رده به اثبات می‌رسد.

در همین راستا نیز شرکت توشیبا که مدت‌های مدیدی را به تحقیقات در زمینه روباتیک پرداخته است، نخستین روبات انسان‌نما را در بازار ژاپن عرضه کرده است. این روبات ویژه که از نظر ظاهری کاملا شبیه یک بانوی ژاپنی است، با نام Aiko Chihira شناخته می‌شود و در حقیقت یک روبات ویژه رسیدگی به امور مشتریان است.

این روبات می‌تواند در هنگام ورود مشتری به فروشگاه به سراغ او رفته و با لبخندی بر لب و در حالی که هر چند ثانیه یک بار مانند انسان‌های عادی لبخند می‌زند به مشتریان خوش‌آمد بگوید. در ادامه نیز این روبات می‌تواند مشتریان را درباره نقاط مختلف فروشگاه راهنمایی کرده و در حقیقت کارهای اولیه مورد نیاز یک مشتری در هنگام ورود به فروشگاه‌های بزرگ را به انجام برساند.

البته کارایی‌ Aiko Chihira، چندان پیچیده و فوق‌پیشرفته نیست ولی ظاهر این روبات و رفتار فیزیکی آن می‌تواند به شدت شبیه به انسان‌های عادی باشد و همین امر نیز موجب متفاوت بودن آن شده است. شایان ذکر است که این روبات فاقد امکان ارتباط دوطرفه و درک گفته‌های مشتری است و تنها برنامه از پیش تعیین شده‌ و خاصی را پیگیری می‌کند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
۰
۰
مرسی

نیازمندی ها