زمانی برای غش کردن روبات‌ها

لحظات خنده‌دار غش کردن روبات‌ها

نقش روبات ها هر روز در دنیای رسانه ها بیشتر می شود؛ روبات ها علاوه بر تهیه آمار و اخبار، نگارش میلیاردها گزارش در سراسر جهان را نیز برعهده دارند.
کد خبر: ۷۸۹۳۹۸
نقش روزافزون روبات های خبرنگار در اطلاع رسانی

به گزارش جام جم کلیک: سال ها است که روبات ها در کارخانه ها، بیمارستان ها و مناطق بحران زده از عهده ماموریت های آسان و سخت برمی آیند. اکنون نیز شاهد حضور آنها در دفاتر تحریریه رسانه ها در اقصی نقاط جهان هستیم.

گام های نخست در این زمینه را رسانه ها و خبرگزاری های آمریکایی برداشته اند؛ در اسفند ماه (مارس) سال 1392 زلزله ای شهر لس آنجلس را به لرزه درآورد. نخستین خبر در این مورد را رایانه روزنامه لس آنجلس تایمز، تنها سه دقیقه پس از وقوع زلزله منتشر کرد.

نام نرم افزاری که این خبر را مخابره کرد، کویک بات است که با زنگ خطر سازمان زلزله شناسی آمریکا فعال شد و اطلاعات زلزله را در کوتاه ترین مدت در متنی که از پیش تهیه شده بود، گنجاند و منتشر کرد.

پس از آن خبرگزاری آسوشیتدپرس به سرویس خبرنگاری رایانه ای روی آورد. در ماه ژوئیه سال گذشته این خبرگزاری تهیه و نگارش بخشی از گزارش های اقتصادی خود را به نرم افزاری به نام ورد اسمیت واگذار کرد.

ابتدا کارکنان آسوشیتدپرس این گزارش ها را کنترل می کردند اما از ماه اکتبر به بعد، گزارش های رایانه ای بدون دخالت انسان تهیه و منتشر می شود.

ورد اسمیت نیز مانند کویک بات عمل می کند؛ متن گزارش از پیش نوشته شده است و این نرم افزار تنها آمار و اطلاعات جدید را به آن می افزاید.

** خداحافظی با روزنامه نگاران

پرسشی که اکنون بسیاری از اهالی رسانه ها را به خود مشغول کرده این است که آیا در آینده نزدیک روبات های هوشمند جای روزنامه نگاران و گزارشگران را خواهند گرفت؟

کارشناسان معتقدند که تحولات در این زمینه قابل پیش بینی نیست، اما آنچه مسلم است این است که در آینده بخش زیادی از کارهای روزمره تحریریه ها را روبات ها برعهده می گیرند و روزنامه نگاران این امکان را می یابند که وقت خود را صرف پژوهش و تهیه گزارش های موضعی کنند.

پروفسور مایکل وایت، متخصص رایانه در دانشگاه اوهایو معتقد است که هیچگاه نرم افزارها و روبات های هوشمند جای روزنامه نگاران را نخواهند گرفت.

وی تهیه گزارش در مورد مربی یک تیم ورزشی را مثال می زند که با وجود اینکه مادرش را یک روز پیش از دست داده، تیم خود را به مقام قهرمانی می رساند و می گوید: هیچ روباتی قادر به تهیه گزارشی در این مورد نخواهد بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها