عصبانیت مسئولان سونی پیکچرز از افشای اسناد هک سونی و ایمیل‌های محرمانه این شرکت

اسناد محرمانه سونی در سطح اینترنت منتشر شد

سایت ویکی‌‌لیکس با انتشار اطلاعات و اسناد مربوط به ماجرای هک مشهور سال گذشته سونی، جنجال جدیدی را به راه انداخته است و سونی پیکچرز اعلام کرده است که فاش کننده ایمیل‌های محرمانه را به دادگاه خواهد کشاند.
کد خبر: ۷۸۸۸۲۶
اسناد محرمانه سونی در سطح اینترنت منتشر شد

جام جم کلیک: شاید همه ما ماجرای هک شدن سونی، دولت کره شمالی و چندین و چند مورد دیگر در این زمینه را به یاد داشته باشیم، مواردی که موجب شدند تا بسیاری از افراد از شرکت سونی پیکچرز استعفا بدهند. این ماجرا به ظاهر تمام شده بود ولی مجددا خاکستر این بحران به یک شعله بزرگ تبدیل شد و این‌بار به جای وجود ردپای هکرها، وب‌سایت جنجالی ویکی‌‌لیکس در بطن ماجرا قرار داشت.

ماجرای هک سونی نه تنها موجب شد تا بسیاری از فیلم‌های اکران نشده این شرکت به دست افراد مختلف بیفتد بلکه در عین حال تعداد زیادی از ایمیل‌های مهم داخلی از شرکت سونی سرقت شد که اسنادی مربوط به رفتار نژاد پرستانه برخی از کارمندان این شرکت که حتی یکی از آن‌ها یکی از مدیران بسیار مهم این شرکت بود نیز در میان آن‌ها دیده می‌شد. سونی پیکچرز پس از این ماجرا در حال آرام شدن بود که ناگهان وب‌سایت ویکی‌‌لیکس دست به انتشار تمامی این ایمیل‌ها زد و در نتیجه دوباره توجه رسانه‌ها به سونی پیکچرز جلب شد.

البته سونی پیکچرز از این امر خرسند نشده است و در یک اقدام سریع با انتشار یک بیانیه به ویکی‌‌لیکس اعلام جنگ کرده است. مسئولان سونی در حال آماده سازی یک پرونده دادگاهی هستند تا بتوانند ویکی‌‌لیکس را به پای میز محاکمه بکشانند زیرا به اعتقاد آن‌ها این اسناد از سونی دزدیده شده است و انتشار آن‌ها به معنای همکاری با دزدان است و به تفسیر یکی از مسئولان سونی، هیچ خدمتی به اجتماع نخواهد کرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها