انتقال داده‌ها با سرعت 433 مگابایت برثانیه

نخستین فلش SSD نیم ترابایتی

سرانجام پس از انتظار فراوان، فلش‌های SSD نیز روانه بازار شدند و نخستین مدل از این فلش‌ها که دارای حجم 480 گیگابایت است، روانه بازار شد.
کد خبر: ۷۸۸۶۹۵
نخستین فلش SSD نیم ترابایتی

جام جم کلیک: اگر به ده سال پیش بازگردید به یاد خواهید آورد که حافظه داخلی کامپیوترها به صورت متوسط برابر با 100 گیگابایت بود و بسیاری از ما از حافظه‌های قابل حمل بی‌بهره بودیم، به تدریج این ساختار با پیشرفت روبرو شد و عبارت ترابایت برای ما به یک کلمه طبیعی تبدیل شد و هاردهای اکسترنال به قیمتی معقول رسیده و به ابزاری عمومی تبدیل شدند ولی هنوز مشکل اصلی یعنی سرعت انتقال داده‌ها بر روی این هارددیسک‌ها پابرجا بود. وقتی که یک فلش دیسک 8 گیگابایتی را به سیستم خود وصل می‌کنیم باید منتظر بمانیم تا زمانی بیش از 15 دقیقه برای کپی شدن فایل‌ها بر روی آن سپری شود و این مشکل به واسطه ساختار یواس‌بی 3 هم تا جدی بهبود یافته ولی رفع نشده است.

سرانجام پاسخی برای این مشکل ارائه شده است، نخستین حافظه SSD (حافظه‌های بسیار سریع) به شکل یک فلش یو‌اس‌بی به بازار عرضه شده است که حجم 480 گیگابایتی را داشته و سرعتی بسیار بالا در انتقال داده‌ها از خود برجای می‌گذارد. استفاده از این حافظه می‌تواند به کاربر آن اجازه بدهد که داده‌های خود را با سرعتی برابر با 443 مگابایت بر ثانیه جابجا کند. البته این سرعت بر روی درگاه یواس‌بی 3 ممکن خواهد بود و در درگاه‌های یواس‌بی 2 شاهد نرخ پایین‌تری برای انتقال داده‌ها خواهیم بود.

البته این حجم و سرعت بالا به هزینه بسیار زیادی نیاز خواهد داشت و حافظه 480 گیگابایتی از نوع SSD برای شما 600 دلار هزینه خواهد داشت (نزدیک به دو میلیون تومان) و باید ببینید که زمان برای شما با ارزش‌تر است و یا این رقم سنگین.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
۰
۰
در اینده خیلی استفاده میشه مخصوصا تو ایران

نیازمندی ها