شرکت گوگل با شکایت اتحادیه اروپا در زمینه نقض قوانین حریم شخصی روبرو شده است ولی این شکایت بر چه مبنایی صورت گرفته و طبعات آن برای گوگل چه خواهد بود؟
کد خبر: ۷۸۸۶۹۱
ماجرای شکایت اتحادیه اروپا از گوگل چیست؟

جام جم کلیک: شاید همه ما بدون شک و تردید گوگل را به‌ عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی کل جهان به حساب بیاوریم ولی بزرگ‌ترین بودن به معنای بهترین بودن در تمامی زمینه‌ها نیست زیرا گوگل به علت نقض قوانین حریم شخصی، توسط اتحادیه اروپا به دادگاه احضار شده است ولی دلیل این شکایت به‌صورت دقیق چیست و چه طبعاتی را برای گوگل در پی خواهد داشت؟

ماجرا به صورت خلاصه به این ترتیب است که گوگل اطلاعات شما در خرید‌های آنلاین را بررسی کرده و در حقیقت با جاسوسی از سیستم شما، اطلاعات شخصی شما را برای ارائه تبلیغات مرتبط با محصولاتی که به تازگی برای خرید یا مشاهده آن‌ها اقدام کرده‌اید، مورد استفاده قرار می‌دهد که این امر از سوی اتحادیه اروپا به عنوان سواستفاده از قدرت و نقض حریم شخصی افراد درنظر گرفته شده است.

بر اساس اعلان دادگاه، گوگل به مدت 10 هفته فرصت دارد تا نمایندگان خود را به دادگاه این اتحادیه معرفی کند و پرونده به خود شکل قانونی بگیرد ولی این پرونده می‌تواند برای گوگل بسیار سنگین باشد زیرا در صورت عدم توانایی ارائه دفاعیه بسیار نیزومند و محکوم شدن در این دعوای حقوقی می‌توان انتظار داشت که جریمه در نظر گرفته شده توسط اتحادیه اروپا برابر با رقم نجومی 6 میلیارد و 400 میلیون دلار باشد که این پول حتی برای غولی مانند گوگل نیز بسیار سنگین خواهد بود.

شایان ذکر است که از زمانی که در سال 2000 میلادی، اتحادیه اروپا مایکروسافت را در زمینه اجبار به استفاده از اینترنت اکسپلورر به دادگاهی مشابه کشاند، دیگر پرونده‌ بزرگی در این رده وجود نداشته است ولی پرونده گوگل را می‌توان بزرگ‌ترین دعوای تاریخ در زمینه نقض حقوق مشتریان دانست.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها