سوددهی بسیار کم بازار نرم‌افزاری مک

بازار سوت وکور نرم‌افزارهای کامپیوتری اپل

آیا سرانجام اپل در سیستم‌های عامل به پای مایکروسافت می‌رسد؟

اپل در آستانه رسیدن به مایکروسافت

شرکت اپل پس از سال‌ها قرار گرفتن در زیر سایه سیستم‌عامل مایکروسافت، سرانجام روزنه‌های امیدی را می‌بیند که بتواند برای نخستین بار در سال 2015 میلادی از نظر تعداد کاربران سیستم‌عامل از ویندوز پیشی بگیرد.
کد خبر: ۷۸۸۶۸۵
اپل در آستانه رسیدن به مایکروسافت

جام جم کلیک: در دنیای شرکت‌های سازنده سیستم‌های عامل، تنها سه نام بزرگ به چشم می‌خورد که در میان تمامی مردم جهان شناخته شده هستند: اپل، گوگل و مایکروسافت؛ گوگل در این بازار حکم یک تازه وارد را دارد ولی رقابت مایکروسافت و اپل به قرن پیش باز می‌گردد و در طول این رقابت همواره اپل در سایه مایکروسافت قرار داشته است زیرا سیستم عامل ویندوز در میان کاربران جهانی با آماری بسیار شفت‌انگیز همراه بوده است.

سال 2015 می‌تواند برای اپل به عنوان یک سال بسیار خوب شناخته شود زیرا ممکن است که سیستم‌های عامل تولیدی این شرکت برای نخستین بار بتوانند از تعداد سیستم‌های عامل مایکروسافت که در جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند، پیشی بگیرند. آمار و ارقام به دست آمده از کاهش استفاده از سیستم عامل ویندوز خبر می‌دهد ولی اپل با توجه به توفیق بسیار بالا در رده سیستم‌های عامل همراه، با رشد در این رده روبرو بوده است.

در پایان سال 2014 میلادی تعداد کاربران ویندوز برابر با 295 میلیون نفر بوده است ولی پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری با افتی 6 درصدی در این آمار ربرو باشیم و در پایان سال شاهد حضور 285 میلیون و 600هزار کاربر ویندوز باشیم و از سوی دیگر نیز سیستم‌های عامل اپل با رشدی 2 درصدی روبرو هستند که موجب می‌شود تا در پایان سال شاهد استفاده 302 میلیون کاربر از سیستم‌های عامل تولید اپل باشیم که برای نخستین بار اپل را بالاتر از مایکروسافت قرار خواهد داد.

این آمار و تخمین‌های انجام شده توسط گروه تحلیل و پردازش داده‌های آماری گارتنر انجام شده است که یکی از معتبرترین بنگاه‌های تحلیلی در سراسر جهان محسوب می‌شود و معمولا محاسبات این گروه با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها